Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 10:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvem bruger hvilken port

Hey
Jeg har et port åben på min pc, og jeg kunne godt tænke mig at program eller andet som kan fortælle mig hvilket program som har åbnet hvilken port, finder der sådan et?
jeg køre win2k server
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2002 - 10:40 #1
Hvilken port snakker vi om?
Avatar billede vampi Nybegynder
15. januar 2002 - 10:41 #2
Hvilken port?
Avatar billede snowball Novice
15. januar 2002 - 10:44 #3
Hent http://www.mike-tech.com/download/aports.zip så kan du se hvilke programmer der har hvilke porte åbne og hvilken IP de har forbindelse til !

Snowball
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. januar 2002 - 10:45 #4
Der er en dos kommando, som siger dig hvilke porte der er aabne...hvis vi altsaa snakker om netvaerk?!

Hvilken en kan jeg dog ikke huske, bare et lille hint til de andre! :)

/JB
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. januar 2002 - 10:46 #5
Ka du ik huske den dos kommando snowball? Du har jo klaebehjerne! *GG*

/JB
Avatar billede snowball Novice
15. januar 2002 - 10:47 #6
JB: Godt nok sidder du i Holland, men få da lige banket DK ind under Locals ! *GG*

Snowball
Avatar billede vampi Nybegynder
15. januar 2002 - 10:47 #7
Kan tenke meg at det er port 139 eller en annen netbios port, du har åpen.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. januar 2002 - 10:47 #8
Jeg har sq da et klamt engelsk tastatur mand! *G*

/JB
Avatar billede snowball Novice
15. januar 2002 - 10:48 #9
JB: Hvorfor nøjes med en klam DOS kommando når man kan få det hele præsenteret grafisk !? ;)

Snowball
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. januar 2002 - 10:49 #10
Fordi man ikke gider downloade et skodprog, som kun tager ressourcer..og desuden er DOS kommandoer altsaa hurtigere...hvis man da ka huske den! :/

/JB
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 10:52 #11
jeg bruger  http://www.mike-tech.com/download/aports.zip
skal lige teste..
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 10:52 #12
netstat/netbios kan kun fortælle mig hvad den er connectet til :)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 10:57 #13
det virker for vildt :)
Avatar billede Chewie Novice
15. januar 2002 - 11:03 #14
Avatar billede nicolaig Nybegynder
17. januar 2002 - 09:49 #15
netstat -an, viser hvilke porte du har åbne.

http://www.iana.org/assignments/port-numbers kan du se hvilke services/programmer der typisk benytter hvilke porte.