Avatar billede swat Nybegynder
15. januar 2002 - 09:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bipper 4 gang - ingen opstart ?

Hej

Når jeg prøver at starte min pc op, bipper den 4 høje toner fra bundkortet ?
Jeg har prøvet at frakoble div ting uden held !
Nogle ider ?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
15. januar 2002 - 09:19 #1
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2002 - 09:23 #2
Kig i din manual til mobo - der er ofte stor forskel på hvor mange bip der betyder hvad... Men det er helt klart en fejlmeddelelse!!

Prøv at hive ALT ud af maskinen, og sæt en ting i af gangen... Husk at sætte tingene det samme sted som før!!

/J
Avatar billede vampi Nybegynder
15. januar 2002 - 10:17 #3
Teller den opp RAM?

Kan også være at tastaturet ikke er koblet til!!
Avatar billede anders26 Nybegynder
15. januar 2002 - 10:47 #4
Det er RAM Har du vendt forkert???

eller mus,tastetur
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2002 - 10:54 #5
Hvis dte er tastaturet, fortæller den det som regel...

/J
Avatar billede 1003 Nybegynder
15. januar 2002 - 10:56 #6
Starter computeren ellers fint op efter den har bippet?  kan du bruge tastatur og mus..
Kan du afvikle ressourcekrævende programmer.
hvis du kan det, er det ikke din mus eller dit tastatur eller dine ram, der er noget galt med.

passer tiden i dit ur?? rambatteriet!

ellers læs din manual som Jones_net foreslår!
Avatar billede swat Nybegynder
16. januar 2002 - 08:00 #7
har fundet fejlen :-) Øv det stod ikke i manualen.....et klog mand fortalte at det var blæseren der var defekt, så jeg smed en ny blæser i og pc startede som en drøm igen, bare dumt den ikke lige skrev en kort besked på skærmen istedet for alt det bipperi....når der nu ikke er en fejloversigt i manualen Øv !
Avatar billede swat Nybegynder
16. januar 2002 - 08:01 #8
tak for iderne ! jeg lukker og slukker igen !