Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. januar 2002 - 15:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Køb af middelalder sværd?!?!

Øhh ved d måske ikke lige er eksperten.dk spørgsmål men ville nu gerne finde nogen sider hvor man kan se og købe middelalder sværd?!
Håber nogen kender nogen sider!
HYGGE

\\Zero-Hero
Avatar billede disky Nybegynder
11. januar 2002 - 15:27 #1
Hos rollespils butikken Farao\'s cigar i københavn kan du købe sådanne ting og sager.
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. januar 2002 - 15:29 #2
Øhh en adresse kan d skaffes altså www.adresse

\\Zero-Hero
Avatar billede runeevers Nybegynder
11. januar 2002 - 15:33 #3
skal det være et rigtigt gammelt sværd?

har selv en masse gamle krumsabler og andet skidt, så bare sig til hvis det er..
Avatar billede disky Nybegynder
11. januar 2002 - 15:33 #4
Avatar billede disky Nybegynder
11. januar 2002 - 15:33 #5
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. januar 2002 - 15:36 #6
Øhh ja gerne rigtigt sværd men d skal være noget li med f.eks. arogans sværd fra lotr ALTSÅ ET STORT SVÆRD!!! Øhh disky er de lavet af metal eller plastik/skumgummi de sværd på faraos.dk

HYGGE
\\Zero-Hero
Avatar billede disky Nybegynder
11. januar 2002 - 15:38 #7
ja det ved jeg godt, de er til live rollespil
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. januar 2002 - 15:41 #8
Okay skod det jeg skal ha skal sQ være REAL!!! Nogen der har noget om sådanne?
Avatar billede a1a1 Novice
11. januar 2002 - 16:12 #9
Jeg er bange for at et sådan sværd du efterlyser er MEGET DYRT, dvs. over 500.000 kr., hvis det skal være originalt (ægte)

Hvis du (bare) vil have et der er rigtig lavet er det sikkert også meget dyrt, da det er en meget tidskrævende opgave at smede et rigtigt sværd....

Avatar billede a1a1 Novice
11. januar 2002 - 16:16 #10
Jeg fandt lige udaf at de laver kopier på Lejre forsøgscenter (Vikinge byen).

De laver også sværd og knive....

http://www.lejre-center.dk/Rekonstruktioner.146.0.html
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
11. januar 2002 - 16:51 #11
Hvad med kopier af de sværd de bruger i filmen...
http://www.lordoftheringsshop.com/lotrshop/ucswords.asp

- Rod
Avatar billede maddawg Nybegynder
12. januar 2002 - 19:38 #12
Hva skal der brugers til?
Hvis det er til show, so tag på en chartertur (eller billig bil ferie) til ie. Frankrig, Spanien eller lignede og smugl et med.

Jeg var i Cannes i ´99 og løb ind i den ondeste biks, der havde alt i svær, daggers, og.lign.

De største 2-handeds kostede omkring 5500, men de var altså en gud værdige. Fake selvf., men der var sgu ædelstene, runer (indgr.) og lign.

Avatar billede freedom Nybegynder
12. januar 2002 - 20:04 #13
lige til dem der syntes LIVE ROLLESPIL er grimt....kan jeg fortæller det STYRER!!!!
Avatar billede zero-hero Nybegynder
12. januar 2002 - 23:54 #14
Okay måske ikke lige ægte men d var fordig jeg så på sån en middelalder mæsse at man kunne købe sværd i metal altså kopier!! SÅ d var d jeg mente
HYGGE

\\Zero-Hero
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. januar 2002 - 00:00 #15
Det kan du her: http://www.arms-gallery.dk/
Deres online katalog er bare ikke noget at skrive hjem om, så bestil et katalog hos dem.
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. januar 2002 - 05:07 #16
Husk lige at der skal en blank-våben tilladelse til, for at eje et sværd.