Avatar billede rejen Nybegynder
25. april 2000 - 09:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oracle 8 på lokal maskine

Hej

Jeg har i forbindelse med en opgave fået installeret Oracle8 Personal Edition og Oracle JDeveloper på min lokale stand alone maskine. Jeg mener selv at have prøvet næsten alt, men det er indtil videre fuldstændig umuligt at trække på en database fra Oracle8 til JDeveloper. Er der nogen der har erfaring med dette på en stand alone maskine?
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. april 2000 - 11:56 #1
Har du checket at der er oprettet en ODBC driver til Oracle db'en ?

Avatar billede rejen Nybegynder
26. april 2000 - 08:24 #2
Der er oprettet en ODBC driver til db'en, men når jeg forsøger at oprette en connection i JDeveloper kan jeg ikke tilføje denne til mit workspace.
Avatar billede sjensen Nybegynder
26. april 2000 - 10:48 #3
Er odbc forbindelsen oprettet som System DSN eller som User DSN. Jeg mener det skal være som System DSN, så hvis det ikke er, så prøv det engang.
Avatar billede rejen Nybegynder
27. april 2000 - 09:31 #4
Forbindelsen er både forsøgt oprettet som System DSN og User DSN. I begge tilfælde og også hvis de oprettes samtidig giver samme problem. Den oprettede connection kan ikke vælges i JDeveloper efter oprettelse.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
20. maj 2000 - 01:36 #5
Jeg er ikke 100% sikker, men bruger jdeveloper ikke JDBC??
Avatar billede rejen Nybegynder
22. maj 2000 - 09:36 #6
Jo. Jdeveloper benytter JDBC, men den har en jdbc bridge til odbc. Har du et forslag til hvordan jeg kan få det til at hvirke med JDBC?
Avatar billede rejen Nybegynder
10. august 2000 - 21:52 #7
Lukket!