Avatar billede alma Nybegynder
10. januar 2002 - 13:11 Der er 2 kommentarer

Søge og finde?

Jeg er pt. igang med at lave en interaktiv håndbog. I denne ville jeg gerne have mulighed for at søge efter artikler indeholdende bestemte ord. Herefter vil jeg gerne have at der komme en oversigt over de artikler der indeholder det intastede ord.

Jeg har alle mine artikler liggende som individuelle castmembers, da je samtidigt ønsker at man skal \"bladre\" i den som en alm. bog.

Skal jeg oprette en database med forskellige søgeord eller ...........?

det skal siges at dette er mit første directorprojekt, så jeg er afgjort novice inden for lingo.

Med venlig hilsen

alma
Avatar billede lingoman Nybegynder
11. januar 2002 - 16:08 #1
Det er lidt af en mundfuld hvis man ikke kender lingo. En database med alle ordene indekseret er en god idé hvis du gerne vil være i stand til at lave hurtige søgninger. Hvor meget du skal gøre ud af dette er udelukkende et spørgmål om hvilke krav der stilles. Hvor meget tekst er der ? Hvor hurtig skal den være ? osv. Director har mange indbyggede kommandoer til søgninger i tekst og lists, men hvis tekst mængden er stor eller hastigheden skal være høj, bliver du nok nød til at enten oprette en Database i Director eller bruge en Xtra til formålet.
Avatar billede alma Nybegynder
11. januar 2002 - 16:39 #2
ok lingoman....

hvilke Xtra\'s er der tale om. er det noget der er til at finde.