Avatar billede cholm Nybegynder
10. januar 2002 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Komprimerer Nero min MPG2-filer yderligere ?

Jeg bruger Nero til at brænde MPG2-filer som SVCD. Jeg har lagt mærke til at jeg uden problemer kan tage en fil på 729 mb og brænde den på en 650 mb CD-rom. Det giver anledning til følgende spørgsmål:

1. Komprimerer Nero MPG2-filerne yderligere således at de passer til den CD-rom man ligger i drevet ?

2. Hvis ovenstående er tilfældet vil jeg gerne vide hvor store filer man kan brænde som SVCD på henholdsvis 650 mb og 700 mb CD-rommer, uden at det reducerer kvaliteten.

/cholm
Avatar billede sprutnik Nybegynder
10. januar 2002 - 10:31 #1
Er du sikker på den brænder de sidste 79MB?
Avatar billede cholm Nybegynder
10. januar 2002 - 10:41 #2
sprutnik >>> Godt spm. - Jeg mener bare at Nero plejer at fortælle hvis man prøver at brænde for store filer i forhold den CD-rom man bruger...

Jeg har ikke lige mulighed for at teste det nu.

/cholm
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. januar 2002 - 10:48 #3
1. nej - Nero komprimerer ikke yderligere...

2. dog kan Nero godt brænde det som du ser som 734 mb på en 700 mb skive... du kan se at den ikke fylder så meget når du henter det ind til brænding.
Det er forøvrigt det samme med andre brænderprogrammer end Nero og er ikke isoleret til SVCD.
Avatar billede clausga Nybegynder
10. januar 2002 - 16:30 #4
NERO laver om på kvaliteten, hvis du bladre lidt rundt i menuen finder du også et sted hvor der står \"Prøv at tilpasse til\" og så kan du selv vælge 74 min eller 80 eller du kan også vælge mellem en masse andre fx. 270 kb/s!!! Lyden bliver dårlige når du gør det fordi nero komprimere filen.....

Jeg vil ikke råde dig til at presse en hel film på cd da kvaliteten vil blive utrolig dårlig...
Avatar billede edgein Nybegynder
10. januar 2002 - 22:33 #5
Hvad angår filstørrelser, så kan du brænde henholdvis ca 740 & 800 mb