Avatar billede win32cih Nybegynder
09. januar 2002 - 19:36 Der er 11 kommentarer

print server

hvordan får jeg min print server op til og virke det er en HP jetdircet ex plus den skal funger med en canon BJC-6100C det vil være i min interresse vis jeg jeg kan få et svar til hvordan jeg går til XP
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. januar 2002 - 19:45 #1
Har du hørt om punktum (.), og komma (,) ? :-)
Avatar billede win32cih Nybegynder
09. januar 2002 - 19:46 #2
nej *G*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. januar 2002 - 20:01 #3
Okay, ville bare høre :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2002 - 13:55 #4
Det kommer vel lidt an på, hvad du vil vide??

Konfiguration af printserver, eller konfiguration af netværk eller konfiguration af printer???

Det er lidt omfattende at komme med en komplet guide.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. januar 2002 - 17:21 #5
JetAdmin (eller WebAdmin) er det du skal installere på serveren. Den får så nogle virtuelle printerporte (alt efter hvormange printere du tilslutter dit netværk). Disse printere du får installeret der, kan du så dele ud, som var de lokale printere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2002 - 17:53 #6
Under W2K og XP er det ikke nødvendigt med webadmin (Jetadmin er udgået). Her kan man oprette LPR porte.

Men det kræver at printserveren er konfigureret (har en IP adresse) - og til det kan man bruge webadmin.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. januar 2002 - 18:20 #7
Cool ... slå blev jeg lidt klogere.

Ja, jeg har jo folk til at ordne sådanne ting. :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2002 - 18:23 #8
Okay - det er nok sådan en som mig :-)

Men altså - win32chi -> hvad, lidt mere detalieret er det du vil have at vide?
Har du konfigureret din printserver, eller er dette helt fra bunden?
Avatar billede win32cih Nybegynder
10. januar 2002 - 20:24 #9
ja print servern har en IP men kan jeg ikke få nogle screen shots om opsæting????

skriv lige hvis der er andet i skal hvide og hvad
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2002 - 11:28 #10
Jeg har desværre ikke nogen screenshots fra XP - jeg kører kun NT4 og W2K.

Men du kører fuldstændig normalt med add printer wizard.

Installer den på \"My computer\" - IKKE som netværksprinter.

Når den be´r dig vælge port (LPT, COM o.s.v.), skal du vælge at oprette en ny port. Vælg typen HP TCP/IP hvis den er der - ellers LPR port.

Angiv IP adressen. Portnummeret på en HP boks er 9100.

Når du når til punktet om sharing/deling, skal du vælge IKKE at dele, med mindre du vil lade andre PC´ere skrive ud på printeren via den pc, du først installerer den på. Det gør man normalt kun i store firmaer, hvor man har en server til den slags, og som kører hele tiden. - på små private netværk installerer man på \"My computer\" på hver pc. Så er man ikke afhængig af den anden pc.

Jeg tror groft set at det er det, der skeller ud fra en almindelig printerinstallaton.

Giv et pip, hvis du går i stå.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2002 - 16:07 #11
Virker det?