Avatar billede freekyzone Nybegynder
05. januar 2002 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASUS DVD

Jeg giver 30 til dette, da jeg selv har fundet det på et tifspunkt, og fordi jeg ved det kan findes, men alligevel stiller en del spørgsmål...

Men lige en del spørgsmål:
- er asus 16x DVD kodefri og regionsfri?
- hvis ikke, hvor kan man så finde program/filer til at opdatere det med?
- Hvad skal man bruge til at lave DVD om til DIvX og VCD?
- Hvad skal man bruge til at lave DivX, MPEG og alle de andre om til VCD?
Avatar billede spox Nybegynder
05. januar 2002 - 19:10 #1

Asus 16x DVD er ikke reelt kodefri. MEN de 4 gange man normalt har til at skifte imellem regionerne kan nulstilles ved at holde begge knapper på fronten inde ca. 10 sek. under opstart af computeren. Dermed kan drevet betragtes regionfrit.
http://www.digital-digest.com/ findes oplysninger om ALT hvad der er værd at vide, om konvertering af diverse video formater. Incl. DivX, (S)VCD, MPEG osv.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
05. januar 2002 - 19:37 #2
Jeg fandt selv ud af det på www.download.com
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. januar 2002 - 22:40 #3
Magen til taknemmelighed skal man sgu kigge længe efter
Avatar billede hologram Nybegynder
06. januar 2002 - 23:05 #4
eric:
Ikke længere...
Avatar billede hologram Nybegynder
06. januar 2002 - 23:07 #5
spox: Må man spørge hvor du har de informationer fra? Har netop bestilt det DVD-drev for få dage siden :) (venter stadig utålmodigt på det...)
Håber at der kommer noget nam ud af den ATA100-understøttelse der er i det! ;)
Avatar billede spox Nybegynder
07. januar 2002 - 01:07 #6
Eric:
Ja, ikke just den mest almindelige opførsel. Men 30 point er da også alt for meget for min indsats.
Yderligere er det mig ukendt at www.download.com er begyndt at lave guides til ripping og at de opbevarer oplysninger om HW.

hologram:
Jeg har selv drevet, det kører ganske fornuftigt... kommer hurtigere i omdrejninger end mit gamle Pioneer 16x og larmer på en mindre irriterende måde.
Drevet kan på ingen måde udnytte ATA100, end ikke UDMA33. Eneste grund til denne understøttelse er at man kan placere drevet på samme kabel, som en ATA100 harddisk, uden at tvinge denne til eks. at køre ATA66.
Jeg håber snart du modtager dit drev...
Avatar billede hologram Nybegynder
07. januar 2002 - 16:47 #7
spox:
\"Eneste grund til denne understøttelse er at man kan placere drevet på samme kabel, som en ATA100 harddisk, uden at tvinge denne til eks. at køre ATA66.\"
Tjah, jeg ved nu ikke. Jeg har med succes fået en ATA33 og ATA100 harddisk til at køre på samme kabel, hver med deres max. ATA.
Jeg er godt klar over at DVD-drevet aldrig vil kunne nå op på max af ATA33\'s overførselshastighed, men jeg tror nu alligevel at der sker noget med drevets performance, når de nu skriver at det understøtter ATA100. Jeg forventer ikke det vilde, måske blot mere stabil overførsel af data. Som almindelig windows-bruger vil man jo alligevel heller aldrig se hastigheder der er til at råbe hurra for, men man får alligevel noget ekstra ved at gå fra et 40- til et 80-pins-kabel...

Anyway, håber jeg har givet mening, og jeg vil da gerne udlove nogle points, hvis du smider et link på det website du har læst det med at resette regionskoden. :)

\"Jeg håber snart du modtager dit drev...\"
Det gør jeg også! ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2002 - 17:00 #8
sprox>> På ASUS\'s 12 speed DVD er der en jumper der kan flyttes (bag på drevet ved siden af master/slave selection) nå denne jumper er flyttet er drevet kodefri, ved ikke om dette også gælder for det her omtalte drev, men jeg kan da se at man i fremtiden skal være påpasselig med at hjælpe freekyzone, da det er sandsynligt at han selv beholder sine points.

Any way regions fri, jeg er vild med denne side om emnet: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvd.htm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2002 - 17:01 #9
Avatar billede hologram Nybegynder
07. januar 2002 - 17:13 #10
Vil du have nogle points, eller..?
Avatar billede spox Nybegynder
08. januar 2002 - 10:33 #11

james_t_dk: Jeg har et 12X Asus DVD drev siddende i min server og købte 16X drevet i håb om at dette også kunne gøres regionsfrit ved simpelt at flytte en jumper, men desværre nej. At resette er dog næsten lige så enkelt...
Et rigtigt godt link du her postede, takker.

hologram: Jeg læste om nulstillingen i en newsgroup... tråden er desværre udløbet.
Har dog selv konstateret at det virker... : )
Avatar billede hologram Nybegynder
08. januar 2002 - 13:51 #12
Goodie! =)

Har lige gen-bestilt ordren hos et andet firma da jeg fandt ud af at forventet leveringstid (hos dem, altså) ville være d. 8/2-02...