Avatar billede spiril Nybegynder
04. januar 2002 - 23:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

installering PCI/USB kort....Printer problemer!

Jeg har lige installeret et PCI/USB kort i min  G3/233 beige OS 9.2.2-DK, så jeg kan bruge min HP printer. Men når jeg så har installeret den nødvendige driver/software til printeren og skal vælge den i Vælger, så kan jeg fint vælge HP printeren, men jeg har ingen muligheder for at vælge model, som der kræves. Jeg har ikke installeret USB Card Support 1.4.1 da den ikke findes på dansk.
I Apple-systemprofil kan jeg se at den har fundet PCI/USB-kortet, men at den ikke har noget ROM-nummer (kan ikke bruges).

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. januar 2002 - 23:54 #1
Har du hentet den sidste nye driver fra HP?

http://www.hp.com/cposupport/software.htm

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. januar 2002 - 07:29 #2
Har du kontrolpanelet \"USB-printerdeling\" ?

Hvis ikke - formatér og geninstalér 9.2.2

Du skal sikkert bruge USB-Card Support alligevel, da det nok bare er et kontrolpanel. Så har sproget ingen betydning.

Din maskine kan IKKE bruge USB-kortet, når du ikke har et kontrolpanel eller en udvidelse til at styre USB-indstillingerne.

Altså:

Først instalér driveren.

-hjælper det ikke, så formatér og instalér 9.2.2 igen + driveren til sidst.

Desuden er det et godt tip med den nyeste driver fra HP.

Hvad hedder din HP-printer ?

Så vælg den her:

http://www.hewlettpackard.com/
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. januar 2002 - 07:31 #3
hoejrup->

dit link er ændret til:

http://www.hp.com/cposupport/eschome.html
Avatar billede egonspock Seniormester
05. januar 2002 - 19:27 #4
Det der med Formatér mig her og der lyder helt hen i skoven, det er squ ikke en PC det her med mærkelige registreringsdatabasetabelopdateringsprocedurer.
Hvis der mangler det rigtige USB-kontrolpanel er proceduren vel ikke værre end at lave en speciel installation fra MacOS9.2.1 CD-rommen og den engelske version fra kortleverandøren, for så bruge softwareopdateringskontrolpanelet til at se om det er nødvendigt at opgradere den. Derudover er det da en udmærket ting at have den nyeste printerdriver, og det er korrekt at du skal hente den på nettet, og ikke tro at en udgave på CD er den seneste, men ellers held og lykke til det, og lad os høre hvordan det går!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. januar 2002 - 19:44 #5
egonspock-> læs nu lige hvad jeg har skrevet igen . . .

Har jeg ikke foreslået at forsøge opdatering FØR en evt. ny installéring af 9.2.2 (Egon Brock).

Hvis spiril var SuperBruger spurgte han jo ikke ad, her på Eksperten. Vel ?

Meget kan gå galt i de sene nattetimer - jeg har selv været nybegynder engang. Men det har du vel ikke ?

Spiril får her alle mulighederne, så han slipper for at oprette et nyt spørgsmål med flere problemer/drillerier.

-men ellers tak for din kommentar.
Avatar billede spiril Nybegynder
05. januar 2002 - 19:45 #6
Jeg kan kun give egonspock ret, det ville være meget atypisk Apple, at man skulle formattere bare for at få noget nyt installeret til at virke.

Men jeg kan så sige, at jeg har fået løst mit  problem. Trods at der på Apples hjemmeside stod, at USB Card Support 1.4.1 krævede International English MacOS for at køre, installerede jeg den alligevel, og det virkede.
Så jeg er igen en glad mand!

Tak for hjælpen til alle der har prøvet.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. januar 2002 - 19:51 #7
Hej spiril.

Hvad fanden er nu det ?

Har du givet dig selv points ?

Hvorfor fik du dem. Var det ikke mig der skrev til dig at du bare skulle installere løs uanset sproget.

Vil du gerne have hjælp til din Mac en anden gang - må du betale . . . snarest. Tak.
Avatar billede orpheus Nybegynder
05. januar 2002 - 23:23 #8
Hej Aeblenet

Jeg kender personligt Spiril, så jeg var hjemme og lave det for ham, før han havde set at der var blevet svaret på Eksperten, så jeg foreslog at han beholdte pointene i stedet for at give mig dem, så var jeg fri for at lave et indlæg, men jeg kan selvfølgelig godt se, at jeg burde have gjort det, for den gode ordens skyld, så du må beklage dig til mig, og ikke til Spiril.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. januar 2002 - 06:21 #9
orpheus-> Jeg kender en mand fra Sønderjylland.

Han er flink og betaler altid hvad han skylder/låner.

Derfor er han vellidt hos familie, bekendte og venner.

-og du er en blandemaskine . . . der kunne være fuld af løgn.

Uanset. Spiril betaler. Så kan han ærgre sig bagefter.

Han kunne endten have haft besøg af dig eller spørge her på Eksperten.

Han gjorde begge dele og må derfor handle derefter.

Har du måske ikke fået din kaffe - som tak for hjælpen.

Desuden skriver Spiril at han selv har løst problemet.

Derfor: tys tys orpheus. Lad Spiril betale sin gælde.

Spiril-> Opret et nyt spørgsmål der hedder: Point til aeblenet. Når jeg har svaret - giver du point.

-ellers melder jeg dig til ADMIN. Jeg vil nemlig skide på Orpheus´ søforklaringer. Jeg har brugt min tid på dig.
Avatar billede orpheus Nybegynder
06. januar 2002 - 10:50 #10
Fuck, du må have et trist liv, hvis 60 point kan få dig til at komme, så skal jeg med glæde give dig dem.