Avatar billede ravnborg Nybegynder
04. januar 2002 - 13:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Intet billede på skærm!

Min skærm er lige gået død,eller hvad det nu er!
Når jeg tænder for min computer, giver skærmen et lille klik, men der kommer ikke noget billede.
Når jeg sætter min anden computer og samtidigt flytter grafikkortet med over virker det fint!

for ca. 2 år siden havde jeg samme problem her var det en dårlig ramkreds. da jeg fjernede den virkede det fint (det var med en halt anden computer)
Jeg har også prøvet med en anden ramkreds ved den har, men lige lidt hjalp det!

HJÆLP MIG!!!

Ravnborg
Avatar billede riversen Nybegynder
04. januar 2002 - 14:00 #1
du brugte samme skærm da du også flyttede kortet?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
04. januar 2002 - 14:04 #2
Ja samme skærm!
Så hverken grafikkortet eller skærmen fejler noget.

Jeg har prøvet med 3 forskellige grafikkort og ingen af dem virker! (2 agp og 1 pci)

V.H.
Ravnborg
Avatar billede olai Juniormester
04. januar 2002 - 14:06 #3
Prøv at sætte grafikkortet i en anden port på bundkortet.

Har du onboard grafikkort ?? er det i så fald slået fra ?
Avatar billede olai Juniormester
04. januar 2002 - 14:07 #4
ravnborg> Har det virket ? Hvad gik der forud for at det nu pludselig ikke virker
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 14:13 #5
Er det den type skærm hvor der kommer en meddelelse op om at den ikke er tilsluttet når stikket til grafikkortet er trukket ud?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
04. januar 2002 - 14:20 #6
Den har virket! Jeg tænte den imorges også virkede den ikke!

Skærmen giver ingen meddelser

Ravnborg
Avatar billede olai Juniormester
04. januar 2002 - 14:21 #7
1) Har du onboard grafikkort ?? er det i så fald slået fra ?
2) Har du prøvet med en anden port på bundkortet ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 14:47 #8
du skal næsten prøve grafikkort og skærm på en anden PC.

Når du starter skærmen kan du så mærke en smule træk på håndryggen eller høre en smule knasen når højspændingen starter.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
04. januar 2002 - 16:31 #9
Grafikkort og skærm er afprøvet på en anden computer og virker fint!

Ravnborg
Avatar billede olai Juniormester
04. januar 2002 - 16:32 #10
ravnborg>for 3. gang...
1) Har du onboard grafikkort ?? er det i så fald slået fra ?
2) Har du prøvet med en anden port på bundkortet ?
Avatar billede olai Juniormester
04. januar 2002 - 16:32 #11
3) Det kan jo også være bundkortet...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 17:06 #12
beeper den?

Har du prøvet at tage det lille runde batteri ud et øjeblik for at resætte bioskredsen?
Avatar billede tgm Nybegynder
04. januar 2002 - 17:08 #13
det kunne være at højspænningen i skærmen er røget sig en tur
Avatar billede ravnborg Nybegynder
04. januar 2002 - 18:15 #14
Dette har jeg prøvet:
1: Skærmen på en anden computer (virker fint)
2: Grafikkort på en anden computer (virker fint)
  Det vil sige at der værken er fejl på grafikkortet eller i skærmen

3: To andre grafikkort (hjalp ikke)
4: Har afprøvet både AGP og 2 PCI porte. (hjalp ikke)
5: Nye ram (hjalp ikke)

Der er ikke onboard grafikkort.

Jeg prøvede det samme for ca 2 år siden med en anden computer. Her blev problemet løst ved at fjerne en defekt ram kreds!

Ravnborg
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 20:46 #15
har du resat din bios ?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
04. januar 2002 - 22:45 #16
Jeg har taget batteriet ud i 1 min. uden det hjalp!

Ravnborg
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 23:46 #17
prøv at indsætte et andet grafikkort og tilslutte en anden skærm til den computer, som skærmen IKKE virker på
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. januar 2002 - 00:53 #18
nogle bios holder lidt længere på informationer, prøv i stedet at flytte den lille jumper der sidder ved batteriet.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
16. juni 2002 - 21:38 #19
Af en eller anden mærkelig grund virker den nu!!

Ravnborg