Avatar billede jonaswibert Nybegynder
02. januar 2002 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router vs. Switch

Hvad er forskellen på en router og en switch?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
02. januar 2002 - 21:46 #1
En router deler en internet forbindelse mellem flere computere

En switch er boksen du bruger til at slutte alle computerne sammen i og evt. sætte en router til...

- Rasmus!
Avatar billede fangel Nybegynder
02. januar 2002 - 21:50 #2
rasmus h => en switch kan også bruges som en udvidet HUB, da de virker ligesom en HUB, man kan bare også sætte flere sammen i tilfælde af man har mange computere der skal på netværket.

men en Router er et modem til netværksforbindelse, et modem går i com eller usb porten, hvor en router går i netværkskortet

Dea_PG
Avatar billede dover Nybegynder
02. januar 2002 - 21:52 #3
en router er, mere præcist, forbindelsesledet mellem dit lokale netværk og det globale internet LAN><WAN. Boksen afgør hvilke pakker der skal sendes ud på internettet. den kan tilsluttes en hub eller en switch, og derved give forbindelse til flere computere
Avatar billede fangel Nybegynder
02. januar 2002 - 22:01 #4
dover => hey, dover, er du den dover jeg kender

altså Mads H

Dea_PG aka Morten Fangel Jensen
Avatar billede dover Nybegynder
10. januar 2002 - 08:43 #5
dea_pg => Jepper.
Avatar billede fangel Nybegynder
10. januar 2002 - 18:22 #6
dover => sejt, vidste ikke du var på eksperten

Dea_PG