Avatar billede krosus_p Nybegynder
29. december 2001 - 18:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvor er min computer noget lort??

Jeg er en glad dreng som har en:

450 Mhz AMD K6
256 SDRam
ATI rage 128 (32 Mb ram)
Windows XP
- computer

Nu er det bare sådan at den virker af lort! :-(

Jeg har nogle problemer med at få spil til at køre ordenligt (de hakker af lort til).

Jeg kan nemlig ikke finde driver til mit ATI-kort (til XP) er der en som kan hjælpe mig med at finde en??

evt. andre råd, som kan få det til at virke bedre!! (udover rådet med at jeg skal købe en computer).

Avatar billede cd_ Nybegynder
29. december 2001 - 18:02 #1
format c:
installerwindows
Avatar billede cdc Novice
29. december 2001 - 18:06 #2
format c: og installer win98 SE
Har selv samme maskine til ungerne og den kørte ad H til med XP og spil, da XP kræver en del. Efter jeg installerede win98 SE igen, kører den uden problemer...

/cdc
Avatar billede avengingangel Nybegynder
29. december 2001 - 18:16 #3
http://www.tweakup.dk/drivers/ati.htm

her kan du finde drivere til dit ATI rage128
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 19:51 #4
Problemet er din cpu som ikke har det godt med XP.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 19:53 #5
det er muligt at format c: og reinstall + opdatering af drivere kan hjælpe men cpu\'en er problemet.
Avatar billede pezzie Nybegynder
29. december 2001 - 20:18 #6
Hmm nu skriver du ikke hvilket bundkort du har, men jeg vil tro du skal opdaterer din BIOS. Der er sikkert lavet en opdateret version efter XP er kommet på gaden.

Du kan evt. slå XP\'s design fra (de smarte kanter osv) - det gør du under egenskaber i startmenuen. Derved frigører du noget power.

Hvad er det for nogle spil .. kunne jo være vi kunne tweake dem lidt.

Kig evt. oxo på www.tweakXP.com - de har nogle programmer til XP, samt nogle guides så du kan presse mere ud af XP

Pezzie out
Avatar billede krosus_p Nybegynder
05. januar 2002 - 17:15 #7
Hej. Og undskyld det tog så lang tid før jeg fik tildelt point. Det er faktisk ikke mig, som stillede stpørgsmålet, men én af mine kammerater, som lånte mit login. Jeg ved han kunne bruge svaret fra avengingangel, så han får pointene.