Avatar billede ncp Nybegynder
28. december 2001 - 21:20 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Idéer til at blive kendt ???

Hej alle jer eksperter. Vi er en side med ca. 20 besøgende pr. dag ? hvordan fa\'en får vi flere til at se vores side ???

Se evt. vores side på www.totaltop.dk

Vi har desværre ikke mulighed for det store reklame budget, men der må der være andre metoder at blive kendt på ???

mvh.
  www.totaltop.dk
Avatar billede dumdum Nybegynder
28. december 2001 - 21:25 #1
Det handler om at kunne differentiere sig i forhold til konkurrenterne og levere noget de ikke kan. Først dér begynder man at blive attraktiv.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 21:28 #2
Enig med dumdum. Hvis indholdet er attraktivt nok, skal folk nok komme. Siden her er et rigtig godt eksempel ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 21:33 #3
I skal ha nogle bedre metatags :)
(lav dem evt med metamaten http://www.metamaten.dk ) ellers finder søgerobotterne aldrig siden.

Og så skal i jo lige være færdige med siden :) - så skal jeg skkam nok tilmelde mig... og fortælle mine venner om siden hvis jeg syns om det.
Avatar billede realone Nybegynder
28. december 2001 - 21:36 #4
Det hænger nok også lidt sammen med at folk ikke gider besøge den igen hvis I allerede på forsiden skriver at siden ikke er oppe at køre endnu ;o)
</RealOne>
Avatar billede dikkim Nybegynder
28. december 2001 - 21:36 #5
hvis ikke folk kommer uden videre, er man nødt til at definere sin målgruppe og udfra det finde nogle taktisk gode steder på nettet at reklamere, start evt med at bytte med nogle andre, prøv banner.dk, danban.dk ellers skal der hældes lidt penge i, behøver ikke være mere end 500kr om måneden. så stiger det stille og roligt, så kan i jo tjene penge på bannerannoncering, når i bliver store nok, bruge de penge på reklame og dermed vokse større, det er den bedste måde for ikke at få underskud fra starten, som gubi.com, boxman.com og dem gjorde, de hældte 500milioner i reklame, men tjente dem aldrig ind igen, DUMT!!!!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
28. december 2001 - 21:40 #6
\"It\'s all about image\" var der engang nogle kloge der sagde og mon ikke Simon Spies, Asger Aamund, Mærsk McKinney Måller, Mads Øvlisen m.fl. er meget enige. Hvordan skaber man så et image ? Tjaa, der findes et markedsføringsprincip der hedder \'Den Gode Cirkel\'. Det går i bund og grund ud på at skabe opmærksomhed om sig selv. Og uden at forklare hele cirkelen til bunds kan jeg sige, at nøglen er \'happenings\'.

Sæt alle jeres kræfter ind på en \'happening\' der sparker \'røv\' (undskyld til de bonerte :). En happening der kan skaffe jer sendetid i fjernsynet og som bringer jer på forsiden af div. aviser ... og her skal der så nok ikke tænkes alt for småt :)

(Evig)gyldige temaer kunne være:

Terrorisme
Flyindustrien
Mand & Kvinde
Mellemøsten
Regeringen
Fattigdom
Islam
EU
o.s.v. i den størrelsesorden.

Får I idéen til hvilken tema og gennem hårdt arbejde finder (fonds)midlerne vil jeg foreslå jer at tage kontakt til KaosPiloterne. De vil helt sikkert kunne \'skrue konceptet helt sammen\'.
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2001 - 21:51 #7
Start med noget indhold. Og skriv så meget tydeligt på siden hvad den handler om, det var først efter noget tid at jeg fik øje på den lille nyhed der forklarede hvad siden beskæftigede sig med. Men sørg nu for noget indhold, I kan ikke forvente at folk vil flokkes om jeres side hvis der ikke er noget på den som er værd at se/bruge.
Avatar billede ncp Nybegynder
29. december 2001 - 16:11 #8
Det er slet ikke der jeg mener, det jeg søgte var en slags handlingsplan... Jeg giver jo ikke 30 point for at få nongen til at skrive at \"de kommer\"...
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2001 - 16:16 #9
Okay, så får du en handlingsplan:

1) Lav en side med et fedt indhold. Ikke noget med at kopiere idéer fra andre sites. Det skal være nyskabende og fængende.

2) Vent... så skal folk nok komme.
Avatar billede dumdum Nybegynder
29. december 2001 - 22:44 #10
Er enig med Magik.

Iøvrigt forekommer det mig uforståeligt at mit svar bliver afvist, det er jo den enste mulighed.

Man kan godt gå ind og sekmentere sit marked og foretage målgruppevalg, men det er først interessant når man har en side der diffentierer sig fra konkurrenterne. Derfor: lav noget unikt og hav tålmodighed, så behøver man ikke bruge så mange penge på promovering.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2001 - 22:51 #11
Forventer du at vi skal til at lave en SWOT analyse til dig? Samt vurderer et potentielt marked for en services du ikke engang har udviklet endnu?
Avatar billede dumdum Nybegynder
30. december 2001 - 13:10 #12
tommyf>> Der forventes næppe en SWOT, du har intet at SWOT\'e på jo.

Hvad NCP forventer, er nok nærmere et færdigudviklet koncept han lige kan banke op på siden og så score sig nogle besøgende. Eller måske nogle søgedatabaser man kan tilmelde sig for at få besøgende. Men disse besøgende kommer bare ikke igen hvis siden er kedelig.

Jeg har kommet med et par yderst relevanter forklaringer på hvordan man bliver kendt, som egentlig svarer på hans spørgsmål.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 13:15 #13
han vil nok bare ikke af med sine point dumdum :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2001 - 13:18 #14
Nej, og jeg har heller ikke noget at lave en analyse af det potentielle kundemarked - mit indlæg var sarkastisk ment. Vi har intet at vurdere, intet at kommentere.

Men du har nok ret I at han vil have et færdigudviklet koncept.
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 13:32 #15
dumdum >> bingo, det jeg var ude efter var, netop alt det med søge maskiner, hvor finder jeg den rigtige målgruppe, hvor skal man reklamere, for en side som vores ?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 13:33 #16
ncp : det med søgemaskiner gav jeg dig sådan set et svar på
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 13:34 #17
phunkypopcorn >> det har i grunden ikke en skid at gøre med point... du kan da godt få nogle point af mig, hvis du er sur, men det var nu engang ikke dit svar jeg ledte efter ;)
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 13:37 #18
phunkypopcorn >> ej... jeg havde sq ikke set det med megatag\'ne - sorry - post et svar så skal i nok få bogle point, jeg tror jeg har fået lagt en handlingsplan nu:

Gå ind i banner bytte...
Bliv måske Partnere med nogle
Tilmeld søgemaskiner
Ret metatags...
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 13:37 #19
ncp : jeg er kold overfor pointene - men hva pokker var det så du ledte efter?

dit spørgsmål var
hvordan fa\'en får vi flere til at se vores side ???
og så har alle svar jo sådan set været rigtige - derfor brokker vi os
Avatar billede dumdum Nybegynder
30. december 2001 - 17:09 #20
Så vil jeg lige stille et spørgsmål til NCP.

Er det meningen at du bare vil have mange besøgende, eller vil du også gerne have at de bliver ved med at komme, og at de er på din side i lang tid?

Hvis du foretrækker det sidste, er de punkter bla. jeg har berørt yderst relevante.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 17:17 #21
jep, i skal have tak, hvis der er nogen der synes se blev snydt for points må de lige skrive det, jeg har nok formuleret det orig. spm. forkert

Sorry / ncp
Avatar billede dumdum Nybegynder
30. december 2001 - 23:18 #22
Tak for points :)

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2002 - 15:58 #23
heh.... nu har jeg så lige prøvet at tilmelde min side...... og hvad får jeg? en lille dum okks med målene 60*39 der absolut ikke passer ind nogen steder.
Det er altså ufedt - lav den dog 88*31 eller lignende og evt forskellige størrelser at vælge imellem - jeg tror ikke at der er ret mange der vil lave deres design om for at få jeres boks til at passe ind :)
Husk der er jer der skal slikke røv på brugerne - ikke omvendt :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2002 - 15:59 #24
okks=boks
Avatar billede ncp Nybegynder
04. januar 2002 - 13:36 #25
phunkypopcorn >> nu måler vores boks 80*31 (lige som chart, bare 1 pixels højre)

tror du måske så du ville overveje at sætte sådan en ind på din side ?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2002 - 14:07 #26
har jeg gjort - men vil nu stadig gerne ha den 8 px bredere :)
i ka jo evt som jeg før foreslog tilbyde flere størrelser
Avatar billede ncp Nybegynder
04. januar 2002 - 14:24 #27
phunkypopcorn, det med de flere størelser er en smadder god ide! så jeg vil arbejde på at få det op at køre ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2002 - 14:30 #28
¨ådan er jeg så genial *LOL*
Avatar billede ncp Nybegynder
04. januar 2002 - 16:05 #29
phunkypopcorn  >> Sådan! Nu findes den i 3 forskellige størrelser: 80*31 88*31 og 88*16

Og der kan nemt komme flere til...

Jeg synes sq du skal have nogle point fordi du kom på det der med flere størrelser... så kig her: http://www.eksperten.dk/spm/154113
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2002 - 19:27 #30
http://www.phunky-popcorn.dk/test02.gif

det kan sagtens fjernes - tager ikk mere end et par minutter - så det ka jeg godt ordne for dig hvis det er pryds (og undskyld at jeg har jokket på din copyright - skulle bare lige vise det)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2002 - 19:28 #31
uuuuuuups - forkert spørgsmål *LOL*