Avatar billede bobbels Nybegynder
27. december 2001 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mac hjälp

kan man spörge maxmull om noget hjälp
har skaffet en power 6500/250 og vill sätte den i nätverk med win98se på en pc vad behöver jag for att få dette til att fungere
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. december 2001 - 21:20 #1
Du kan enten bruge \"DAVE\" til at koble Mac\'en på et PC netværk, eller \"PC MacLan\" til at koble din win98se til et mac netværk
Avatar billede bobbels Nybegynder
27. december 2001 - 22:04 #2
jag mente kabler og deslike
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. december 2001 - 22:14 #3
en switch eller hub samt patch kabler (kaldes også for ethernet kabler). Hvis du tænker på krydskabler mener jeg ikke det lader sig gøre direkte mellem en mac og en PC.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. december 2001 - 23:35 #4
Man kan vel sætte den ene op som enten FTP eller hotline server og så tilgå den derfra? Og der findes masser af spil, som man kan spille over sådan et kabel (ja også PC/Mac).
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. december 2001 - 23:46 #5
egonspock>> Har du fået det til at funke ?
Avatar billede buymac Nybegynder
04. januar 2002 - 16:48 #6
Man kan godt bruge et crossover kabel mellem mac og pc. Jeg kan i øvrigt anbefale DoubleTalk fremfor Dave. Men ellers er FTP/Hotline da en udemærkert og gratis løsning.
Avatar billede lingoman Nybegynder
04. januar 2002 - 16:56 #7
buymac>> Jeg har aldig fået det til at virke mellem mit Mac OS 8.1 dk og Win 9X systemer. Hvis du gider at vejlede mig opretter jeg lige et spørgmål så du kan guide mig igennem processen

se http://www.eksperten.dk/spm/154138
mvh geo
Avatar billede f990634 Nybegynder
28. januar 2002 - 20:16 #8
jeg har fået det til at virke mellem macos 8.1 68k, mac os 8.6 og så win98 og win me