Avatar billede dolphin Nybegynder
13. april 2000 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vil prøve linux

Jeg vil gerne vide hvor man kan hente Linux (Downloade programmet)
Det skal kunne køre på en 386'er eller på 486'er

Samtidigt vil jeg gerne vide hvordan man installerer Linux
Avatar billede gnarf Nybegynder
13. april 2000 - 15:02 #1
Et lidt træls svar måske. Men jeg mener du bør gå ned i din nærmeste boghandel og købe et "kom i gang med linux" hæfte.

Der følger en cdrom med, og der står hvordan man installerer osv... Hæfterne koster typisk 69 kroner.

Eventuelt køb et computerblad hvor der følger en linux distribution med. Corel Linux fulgte med Alt om Data for nogle måneder siden, men der er nok et andet blad ude nu med en Linux installationscd.
Avatar billede redul Nybegynder
13. april 2000 - 15:15 #2
Eller lån cd´en / hæftet på bibliokteket, hvis du vil køre redhat , så læg mærke til, at version 6.2 lige er frigivet, men jeg tror ikke den er kommet ud med bladene endnu.

Avatar billede lrj Nybegynder
13. april 2000 - 15:27 #3
En mulighed var også at skaffe sig en Redhat cd fra en ven/blad/whatever. Men i hvert fald er "Kom i gang med Linux" freeware-ting, så den kan læses gratis på nettet - http://www.sslug.dk/linuxbog/

God fornøjelse
Avatar billede sorenmh Nybegynder
27. april 2000 - 22:23 #4
En Linux distribution fylder typisk de 500 mb, hvis du skal downloade den over internettet, derfor vil jeg kraftigt anbefale dig at låne en distribution.
Hvis du endnu er i tvivl om hvilken distribution du skal benytte, så kan jeg klart anbefale Corel Linux eller Redhat Linux, når du er blevet en smule mere familiær med Linux.