Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 15:41 Der er 20 kommentarer

Mors Lækre Opskrifter - Site vurdering

Hej.
Jeg vil gerne høre hvad I synes om
http://www.morsopskrifter.dk/

Design + Brugervenlighed på 13-skalaen
Avatar billede ahv Nybegynder
27. december 2001 - 15:46 #1
Jeg bryder mig bestemt ikke om det design.
Du skal nok finde en anden måde at sætte den op på for når man ser på den bliver man helt forvirret jeg gør ihvertfald.

Design : 5@13
Brugervenlighed : 6@13

MVH.
Alexander Holm Viborg
http://www.ahv.f2s.com
Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 15:48 #2
Med brugervenlighed mener jeg også om man kan \'fatte\' hvad de forskellige ting betyder.

ahv > Er det farverne?! Eller??
Avatar billede Thomas Nybegynder
27. december 2001 - 15:48 #3
Designet synes jeg ikke særligt godt om. Det er ret blåt, og har ikke rigtigt noget grafik/billeder. Kasserne er desuden ikke i samme størrelse (i venstre side - søgeboxen er en anelse større end de andre kasser).
Karakter: 5@13.

Brugervenligheden kan jeg dog sagtens gå med til. Simpel navigation, ikke det vilde og man kan hele tiden komme tilbage til hvor man startede. Det er noget alle kan være med til!
Karakter: 9@13.
Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 15:50 #4
raivo > i win98, internet explorer 5.5 800x600 ser søgeboksen i størrelsen ud som de andre.
hvilken browser/opløsning bruger du?

Avatar billede Thomas Nybegynder
27. december 2001 - 15:52 #5
mamas> Jeg bruger winnt ie5.5 1024x768.
Prøv evt at sætte fast bredde på søgeboxen (eksempelvis: style=\"width: 100px;\")
Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 16:14 #6
raivo > når jeg kører min opløsning op på 1024x768 er søgeboksen stadig lige så bred som resten. måske det er winnt.
Avatar billede Thomas Nybegynder
27. december 2001 - 16:32 #7
Det kan jo være. Men det er nu også kun en lille detalje (\"skønhedsfejl\")...
Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 16:57 #8
jaja, men når man nu lige får sådan en ting at vide, vil man jo gerne rette det :o)
Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 17:04 #9
TIL DIG DER SKREV TIL MIG I EN EMAIL:
hvorfor har du
http://purl.org/metadata/dublin_core_elements
i dine meta tags ?
----> det er definitionerne
Det vikre utroværdig når du skriver \"Copyright © 2001 Mors Opskrifter \"
----> Hvorfor dog? Alle har copyright på det de selv laver.

mig at nettet dot dk
Avatar billede sonne Nybegynder
27. december 2001 - 17:05 #10
problemerne ligner dem vedr. andet spm
http://www.eksperten.dk/spm/151107
- forøvrigt virker den blå farve ikke særlig appetitlig

karakter for design - det er jo en kopi af et informations standard design - så det får du ikke noget for.

brugervenlighed

når der under ingredienser står man skal bruge mel, men i selve opskriften står det ikke nævnt hvad og hvordan det skal bruges. så er det ikke muligt at opnå nogen karater for brugervenlighed.

Det vil give 10 @ 13 hvis du lavede et flot link til appetit.dk
Avatar billede mamasrecipies Nybegynder
27. december 2001 - 17:10 #11
jeg vil lige sige at designet har jeg sgu selv lavet det kan da godt være det ligner noget andet men jeg har sgu selv svedt og lavet html/php, okay :-)
Avatar billede and.vang Nybegynder
31. december 2001 - 11:25 #12
Ja...ikke så sprælsk, som du selv omtalte det i det andet spørgsmål, og jeg kan jo kun være enig. Men du har stadig ret. burgervenligheden og navigationen fejler intet!
  Du burde nok lave udseendet lidt om, men behold endelig noget af \'skabelonen\'.

Udseende: 6
Brugervenlighed: 10

/Anders

P.S. Har du prøvet opskrifterne, eller er de til i aften?
Avatar billede tizsemand Nybegynder
31. december 2001 - 14:55 #13
and > jeg har prøvet alle opskrifterne selv. De kommer kun ind hvis de er go\'e :-)
Avatar billede tizsemand Nybegynder
31. december 2001 - 14:55 #14
Nå ja..Godt nytår!
Avatar billede tizsemand Nybegynder
31. december 2001 - 14:56 #15
alle er dumme
Avatar billede tizsemand Nybegynder
31. december 2001 - 14:56 #16
hihahohi
Avatar billede and.vang Nybegynder
01. januar 2002 - 16:05 #17
Øhh...hvordan kan du vide det? Troede det var mamasrecipies der havde sitet. Og jeg menes desuden ikke at have foreslået dig de forretter (ref: http://www.eksperten.dk/spm/151480). Men det er også en anden sag....

I lige måde...godt nytår!
Avatar billede anjensen1 Novice
07. januar 2002 - 18:07 #18
hej
Dit design hænger ikke sammen med dit indhold.
Du vil præsentere \'mors opskrifter\' så tænk i køkkentern små lækre vignetter af lige så lækre retter, en flaske vin og den slags. Kig på nettet på andre madsider og hent inspiration. dit design passer til en revisor eller sådan noget *s*
Mad er føelser. Din side har ingen føelse. Den er kold blå og trist
mvh.
Avatar billede webben Nybegynder
07. januar 2002 - 18:14 #19
Bare vent til morsmad.dk kommer.... :-)
Avatar billede husky Nybegynder
25. januar 2002 - 15:33 #20
Siden er ikke så flot... Designet er grimt.
Og man finder faktisk ikke rigtig hvad man søger efter !!!

Design: 3@13
Brugervenlighed: 5@13

(:

/Husky