Avatar billede swj Nybegynder
22. december 2001 - 18:20 Der er 17 kommentarer

Sonic Blue.......

DAvz..... jeg har et \"Sonic Blue SUP 2380\" Data, Fax modem. Efter jeg har installeret winXP kan jeg ike gå på nettet, WinXP mener at modemmet ikke fejler noget, men det gør min operatør ... nogen der kan hjælpe?

swj :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2001 - 19:48 #1
er det internt eller eksternt modem

husker du at tænde for modem inden du starter WinXP home
Avatar billede fuldstop Nybegynder
22. december 2001 - 20:00 #2
Er du sikker på det er et Sonic Blue SUP 2380\" Data, Fax modem du har.
Min far har netop oplevet samme problem, nemlig at XP vælger dette modem, og efterfølgende ikke kan gå på nettet.
Han fik det til at virke igen ved at finde den \"rigtige\" driver til modemet i XP manuelt (vælg fra liste (uden kryds i kompatible))!
Avatar billede swj Nybegynder
23. december 2001 - 16:16 #3
nej, jeg er ikke sikker på at det lige nøjagtigt er det modem, men det er XP der har valgt at kalde det sonic....

det er et internt modem, og det sidder i en compaq.

fuldstop--> kan det passe at din fars maskine er en compaq? og er det muligt at få en kopi eller et link til hvor jeg kanb downloadde driveren... ?

swj
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 16:18 #4
hvis det er internt skal du bruge enten com3 eller com4 ellers kan den ikke finde porten.

I kontrolpanel kan du bruge Tilføj/Fjern hardware og vælge andre enheder og kommunikationsport, så får du lov at vælge mellem forskellige porte.
Avatar billede swj Nybegynder
23. december 2001 - 16:21 #5
problemet er ikke at den ikke finder modemmet, jeg tror mere på hvad \"fuldstop\" siger ang. forkert driver. derfor ville jeg være glad hvis jeg på nogen måde kunne afprøve den driver \"fuldstop\" bruger...

swj
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 16:27 #6
det må du selv om, men det er som jeg siger, interne modem kan kun bruge com3 eller 4.
Og det er uanset om du får den rigtige driver.

I mange tilfælde kan man sagtens bruge en stadard driver da de fleste modemer bygger på en Rockwell Chip
Avatar billede swj Nybegynder
23. december 2001 - 16:37 #7
hmm det kan godt være du har ret, men modemmet ringer fint op, derefter sker der bare ikke noget, mange som har same computer siger at de har haft ssamme problem, og konklusionen må jo så næsten være at det er et driverproblem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 16:44 #8
jeg kan godt forstå at du vil ha\' den driver fuldstop snakkede om, men man ved jo ikke hvornår han ser din mail og så kan du lige så godt eksperimentere med forskellige modemer, her i bland Standard modemet.

Det at den ringer op er ikke ensbetydende med at den har fat i porten.
har du husket at sætte porten til 115000 b/s

Kan du se hvilken port den har valgt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 16:46 #9
har du fulgt hans anvisning

Han fik det til at virke igen ved at finde den \"rigtige\" driver til modemet i XP manuelt (vælg fra liste (uden kryds i kompatible))!

Avatar billede swj Nybegynder
23. december 2001 - 17:07 #10
prooblemmet er der at jeg ikke har nogen form for driver til modemmet, så derfor kan jeg ikke vælge nogen selv ):

derfor spørger jeg om hans driver ...
Avatar billede fuldstop Nybegynder
23. december 2001 - 19:29 #11
swj>> Mins fars computer er en compaq presario 5240.
Det interne modem er et \"supra express 56ipro\".
Vi prøvede også først at skifte com-port men kunne ikke få det til at virke med Sonic Blue SUP 2380\" Data, Fax modem.
Herefter prøvede vi at installere driveren fra Windows XP til \"supra express 56ipro\", hvilket virkede.
VI havde akurat samme problem med Sonic Blue SUP 2380\" Data, Fax modem, når det ringede op til internet udbyderen, hvorefter det ikke kom videre.
Men efter installation af den anden driver fungerede det fint.
Prøv evt. hvis du ikke kan få modet til at virke med driveren til \"supra express 56ipro\", at åbne din pc og check hvilket modem du har.

Henrik
Avatar billede fuldstop Nybegynder
23. december 2001 - 19:44 #12
Smutter for i aften, kærsten skal jo passes!! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 20:10 #13
Ja, du skriver at du ikke har driveren, men det der sker når du vælger et modem på listen er netop at den installerer den driver der er indbygget i systemet, vælger du et Standardmodem, så er det en standard driver, vælger du et andet mærke, så er det en anden driver fra systemet der bliver valg.

Kun når man har en ekstern driver på en CD f.eks, så er det den man vælger ved at pege på CD under installationen.
Avatar billede swj Nybegynder
24. december 2001 - 17:25 #14
retaxes--> ja, det ville umiddelbart også være det jeg kunen forestille mig ville ske. hvis mna ikke har en anden driver på cd eller lign. hvordan skaulle du så kunne presse WINXP til at bruge en driver til \"supra express 56ipro\"???

derfor ville jeg utroligt gerne vide hvis nogen havde en driver til det modem!! :D

jeg er meget glad for jeres hjælp og da i begge er til meget stor hjælp må vi vel dele pointne...

Avatar billede swj Nybegynder
24. december 2001 - 17:27 #15
Forresten god jul til jer begge to!!!!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2001 - 01:45 #16
og i lige måde, nu er det værste ;o) -overstået
Avatar billede fuldstop Nybegynder
25. december 2001 - 10:54 #17
Ja, fortsat god jul og godt nytår.