Avatar billede EIHP Juniormester
20. december 2001 - 18:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Divx avi til normal avi

Hej ...

Er der nogen der ved, hvordan man lave Divx avi til normal avi?

Håber at du/i kan svar.
Avatar billede meilby Nybegynder
20. december 2001 - 18:26 #1
Prøv at læse reglerne om brug af eksperten, hvad jeg ved er Divx en ulovlig ting og så er det også ulovligt på eksperten!

http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. december 2001 - 18:31 #2
DivX er IKKE ulovligt!!! det er KUN codec\'et der hedder DivX

http://www.divx.com/

Det er IKKE ulovligt at bruge DivX til .Avi film.. der er MANGE der bruger det til Små film på 5-50mb stykket, da DivX er Godt til at kompresse og bevare kvaliteten af Filmen!!

At der så er NOGEN der bruger det til ulovlige ting, går jo ikke DivX ulovligt vel!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. december 2001 - 18:31 #3
går => Gør *sorry*
Avatar billede prodic Mester
20. december 2001 - 18:40 #4
Prøv evt. VirtualDub - det kan nok gøre det.
Avatar billede prodic Mester
20. december 2001 - 18:42 #5
Men du skal lige vide, at konverterer du til avi fra DivX så bliver fil-størrelsen forøget 2-10 gange....
Avatar billede EIHP Juniormester
20. december 2001 - 18:46 #6
Hej prodic

Hvor få jeg VirtualDub?
Avatar billede prodic Mester
20. december 2001 - 18:51 #7
http://www.virtualdub.org/index

Ved ikke om den kan konvertere fra divx(et avi-codec) til ren avi. Men den kan konvertere fra divx til mpeg, med de rette codecs installeret.
Mener jeg...
Avatar billede svuppenator Nybegynder
21. december 2001 - 10:16 #8
Divx codec\'et er ikke ulovligt!! Det er kun DivX 3.11 Alpha der er i konflikt med ophavsrettighederne pga af det er hacket. Den nye DivX4 er kodet helt fra bunden af og det er ikke ulovligt...
Avatar billede svuppenator Nybegynder
21. december 2001 - 10:19 #9
Desuden er der ikke nogen fordel i at lave det om til regulær avi.. det er grimmere og fylder overdrevet meget.. så vil du vel også have lavet lyden om til almindeligt PCM (wav)??
Også må man gerne lave en backup af sin DVD. Det sker da jo ikke noget ved. Man må bare ikke give det videre.
Avatar billede svuppenator Nybegynder
21. december 2001 - 10:22 #10
Ellers en god side at få en masse viden om DivX og andet:

www.divx-digest.com
www.doom9.org
Avatar billede EIHP Juniormester
03. januar 2002 - 22:48 #11
Tak Tak
Avatar billede prodic Mester
03. januar 2002 - 23:00 #12
Pointene skal uddeles til de personer der har givet dig det brugbare svar - dem skal du ikke selv have.
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2002 - 23:05 #13
hvor er han grov, det er anden gang han snupper pointene selv, se her. www.eksperten.dk/spm/149230
Avatar billede svuppenator Nybegynder
03. januar 2002 - 23:08 #14
HVAD!! Tog han dem selv!!!
Avatar billede EIHP Juniormester
05. januar 2002 - 12:05 #15
Ja ville godt give dem, til dig Prodic.
Men du skrev ikke svar, kun kommentar.
Avatar billede prodic Mester
05. januar 2002 - 13:36 #16
eihp->Så beder man normalt om at folk laver et svar. Jeg laver ikke svar medmindre jeg er sikker på at folk kan bruge det.

Men du kan oprette et spørgsmål og skrive \"point til prodic\" og linke til dette spørgsmål - så skal jeg nok svare deri.