Avatar billede sigma Nybegynder
20. december 2001 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke slukke

Når jeg lukker win98 ned, vil den ikke slukke for pcèn som den som den gør normal?
Den fryser bare og efter noget tid kan jeg afslutte job. Efter det skal jeg slukke manuel på strømforsyningen. Bortset fra det kører den fint!
Avatar billede bobbedude Nybegynder
20. december 2001 - 13:54 #1
har du kørt dine updates ??

http://windowsupdate.microsoft.com/?IE
Avatar billede moebius Nybegynder
20. december 2001 - 13:55 #2
Prøv at kører msconfig og fjern alle de programmer som ikke er nødvendige for at windows kan kører. Det har det med at hjælpe på det!
Avatar billede nhb Nybegynder
20. december 2001 - 13:56 #3
har du fået netkort i for så har ms. en updates der kan løse problemmet.
Avatar billede sigma Nybegynder
20. december 2001 - 13:59 #4
Jeg har kørt updates og har ingen netkort i...
Avatar billede trismegistos Nybegynder
20. december 2001 - 16:01 #5
Bare et par forslag

Tjek om der kører noget spyware eller andre skjulte processer som ikke vil lukke ned, evt noget virus.

Under strømstyring : slå apm til.

Avatar billede clr Nybegynder
21. december 2001 - 13:34 #6
Det er almindelig kendt af både Win98 og Win98 second edition (SE) kan have problemer med automatisk nedlukning.
Derfor har Microsoft lavet en specifik patch, som man skal downloade og installere.
Det der normalt er problemet, er at Windows ved nedlukning prøver at starter nogle \"oprydnings funktioner\" som desvære ikke altid virker efter hensigten i Win98 og Win98 SE.
Det som patchen gør, er at Windows IKKE starter disse funktioner.
Det skulle jo så egentlig forringe windows yde evne, når disse \"oprydnings funktioner\" ikke startes. men jeg kender ikke til nogle tilfælde hvor denne patch har haft en negativ effekt.

Jeg kan ikke husker hvor på Microsoft\'s website man kan finde denne patch, men hvis man søger efter \"shutdown problems in windows 98\" på microsoft\'s website så finder du den før eller siden.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 00:43 #8
eller du har nok bare fået en virus....