Avatar billede bk.video Nybegynder
19. december 2001 - 20:53 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

STUDIO DV plus opgraderet til version 7 - kan ikke få kontakt til VHS båndoptager

Når jeg forsøger at overspille film gennem analog forbindelse til VHS-båndoptager får jeg meddelelsen:
Ikke i stand til at opnå kontakt til STUDIO DV plus hardware.
Er hardwaren defekt eller er indstillingen forkert.
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 07:58 #1
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 13:47 #2
Jeg tror at den regner med at den skal afspille til en dv maskine, kan du se din video på et fjernsyn direkte fra computeren?
Avatar billede bk.video Nybegynder
20. december 2001 - 19:53 #3
Jeg bruger Windows 98E
Når jeg sender direkte til TV er kun lyden perfekt.
Avatar billede bk.video Nybegynder
20. december 2001 - 20:20 #4
OS = Windows 98SE  naturligvis!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 23:33 #5
Hvad sker ved direkte tilslutning til en monitor, altså et tv - og plejer det at virke?

her er i hvertfald et link over de enheder som det skulle være kompatibelt med:

http://www.pinnaclesys.de/support/compatibility.asp?lang=2&product_id=110&type_id=4
Avatar billede outsider Nybegynder
21. december 2001 - 09:25 #6
Det burde da ikke gøre noget når det er en analog video. Er du sikker på at det ikke er Studio kortet der ikke er kontakt med. Vælger du analog?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 09:43 #7
Det lyder som om at det er DC10 kortet der ikke er kontakt til - jeg ville forsøge at reinstallere softwaren til kortet!

Avatar billede bk.video Nybegynder
21. december 2001 - 21:27 #8
Før opgradering til version 7 virkede Studio DV + perfekt.
Jeg har reinstalleret Studio kortet og valgt Texas Instrument.
Jeg har reinstalleret software Studio DV + og valgt Typical.
Med tændt tilsluttet kamera kan jeg nu ikke få kontakt til kamera via 1394 kabel under programmet Chapter.
Jeg har prøvet alt hvad dialogboxen har foreslået.
Det ser helt håbløst ud!
Jeg håber I har flere gode forslag!
Avatar billede outsider Nybegynder
18. januar 2002 - 11:55 #9
Har du windows 98 SE? eller højere?
Avatar billede bk.video Nybegynder
19. januar 2002 - 13:30 #10
Ja, jeg har windows 98 SE
Situationen er uændret siden min kommentar
Avatar billede outsider Nybegynder
19. januar 2002 - 13:49 #11
Download nyeste DirectX og så microsofts 1394 video driver. www.microsoft.com
Download også de nyeste optaderinger til Studio 7 www.pinnaclesys.com installer så hele lortet igen. Og tjek om det virker! Hvis ikke, vil jeg anbefale at skifte OS.