Avatar billede nielsverner Nybegynder
18. december 2001 - 22:24 Der er 8 kommentarer

FileSystemObject problemer på localhost

Jeg har et ganske simpelt fso script, der kører ganske fint på min host, men hvis den skal køres på localhost, hænger den og siger tilsidst at der er for mange brugere til at den kan vise mig filen.

Hvad går der galt??

Det er dette script jeg bruger:
set fs = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
set f = fs.GetFolder(Server.MapPath(\".\"))
For Each fldr in f.files
Response.Write  fldr.name & \"<br>\"
Next

Avatar billede tmceu Praktikant
18. december 2001 - 23:08 #1
Jeg har lige prøvet at køre den på min localhost (IIS 5.0) uden problemer.

Har du kontrolleret rettigheder på folderen/filerne. Hvis du bruger IIS, er det især rettighederne for brugeren IUSR_Maskinnavn der er interessante.
Avatar billede nielsverner Nybegynder
19. december 2001 - 00:01 #2
En af mine bekendte har samme problem, og vi kører begge bærbar...
Avatar billede tmceu Praktikant
19. december 2001 - 00:32 #3
Det gør jeg sjovt nok også, en Compaq Armada M700 :-)

Men det bør intet have med sagen at gøre. Er dette det eneste problem du har lokalt, eller er der generelt problemer lokalt ?
Hvad afvikler du siderne på IIS, Chili!Soft ASP, PWS eller
Avatar billede nielsverner Nybegynder
19. december 2001 - 00:35 #4
Det er en IIS 5 på en XP
Avatar billede tmceu Praktikant
19. december 2001 - 00:43 #5
Hvilke rettigheder har ovennævnte bruger på folderen/filerne ?
Avatar billede nielsverner Nybegynder
19. december 2001 - 00:44 #6
default
Avatar billede nielsverner Nybegynder
19. december 2001 - 01:22 #7
Kom nu drengene! Det er meget vigtigt at det kommer til at virke inden jul, da jeg skal kunne arbejde offline.

Slet ikke nogen idé? Såvidt jeg kan regne ud, er den eneste fællesnævner indtil videre at det er sket på bærbar. Kan det være noget med bussen eller lign. som er anderledes i bærbar?
Avatar billede nielsverner Nybegynder
19. januar 2002 - 00:39 #8
Jeg fandt en løsning på problemet. Det skyldes at min Norton Antivirus 2002 havde en Script Blocking funktion der ikke tilladede kørsel af scripts på filsystemet. Fuktionen kunne dog heldigvis slåes fra.

Så skulle vi også have løsning på sitet til fremtidige problemer :O)