Avatar billede slobo Nybegynder
17. december 2001 - 21:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskiner - og tid

Hvorfor tager det uendelig lang tid (flere måneder), fra man har fået sit site op at stå og tilmedt det google.com m.fl., inden det kommer med i søgedatabasen? Jeg har meldt hjemmesider til flere gange den seneste tid, men de hitter ikke. Hvorfor?
Avatar billede soreno Praktikant
17. december 2001 - 21:08 #1
har du kigget i loggen om robotten har være der? Jeg tilmeldte mig google, og den kom ca. 1-3 uger efter..
Avatar billede slobo Nybegynder
17. december 2001 - 21:14 #2
soreno> Niks, det har jeg ikke. Men når jeg skriver søgeordene i google, så burde den vel hitte, hvis den havde været der?
Avatar billede soreno Praktikant
17. december 2001 - 21:21 #3
ikke nødvendigvis, jeg er ikke i søgemaskinen endnu (eller også er jeg så langt nede i hierarkiet at det er svært at finde mig..:), men robotten har været på besøg.
Avatar billede soreno Praktikant
17. december 2001 - 21:24 #4
jubii skriver at de ved ehvervslinks er 6-24 måneder om det, hvis man altså ikke ønsker at betale. Men ok man kan jo nok ikke lige kategorisere jubii som en søgemaskine (snarre en pengemaskine ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2001 - 13:36 #5
Google opdatere ca en gang om måneden med en større opdatering med 4 til 4 måneders mellemrum.
Google(og andre søgemaskiner) har ingen interesse i at være langsomme med at opdatere deres databaser med tilmeldte sites, Den lange tid skyldes ofte at søgemaskinerne har mange tilmeldinger og at de ønsker at sikre en vis kvalitet, hvorfor alle sites og links skal kontrolleres. Du skal også være opmærksom på at de fleste site ændres sig hele tiden, hvorfor de skal gennemlæses med mellemrum.
Hos enkelte søgemaskiner har du mulighed for at betale for at komme hurtigere med

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk