Avatar billede ziber Nybegynder
07. april 2000 - 09:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Musik konvertering

Jeg skal have konverteret et real audio musik clip, til wav format, under windows 2000, hvordan kan det gøres ?
Avatar billede gozar Nybegynder
07. april 2000 - 09:24 #1
Det kan kun gøres med 2 lydkort!!

Du skal have et stik der går fra speaker til lign in, fra det lydkort der afspilles, til det lydkort der skal optages, derved kan du optage i wav formatet!

Det kan selvføldig også lade sig gøre ved at benytte 2 computere, men der skal stadig gå et kabel fra speaker på computeren der afspiller, til lign in på computeren der skal optage!!
Avatar billede ziber Nybegynder
07. april 2000 - 09:32 #2
jeg tjekker lige før jeg tildeler dig points, men du skal nok få dem, selv om der kan gå nogle timer... bare rolig :)
Avatar billede ziber Nybegynder
07. april 2000 - 09:39 #3
kan du ikke beskrive nærmere, hvordan man gør efter at have forbundet PC'erne, og hvilke programmer man skal bruge, for jeg er sgu lidt en dumpap til musik programmer og lignende
Avatar billede gozar Nybegynder
07. april 2000 - 09:40 #4
Okay!!

Du skal have fat i et bedre lyd program, end lydoptager, som følger med vindows.

http://www.tucows.com

er et godt sted at starte!
Avatar billede ziber Nybegynder
07. april 2000 - 09:46 #5
hvis vi nu siger jeg har downloadet et lydprogram, altså en mixer ?, og har fundet et kabel som kan forbinde lyskortene i 2 PC'ere.

Skal den ene bare sættes til at optage, imens jeg så sætter den anden til at afspille filen ?

Er det nødvendigt at bruge samme program på begge, eller kan jeg godt sætte real player til at afspille på den ene, og så have mixeren til at optage på den anden ?

Sorry, for alt besværet, men jeg er som sagt uerfaren i brugen af det her, og det er jo også 500 point der er på højkant :0)

Support-trængende
Avatar billede gozar Nybegynder
07. april 2000 - 09:46 #6
Optager du fra 1 pc til 1 anden?? eller bruger du din egen computer??

DU skal have fat i 1 kabel, med 2 minijack stik

Det er faktisk rat simpelt, hvis du bruger 2 computere! du sætter den ene computer til at afspille(vilket som helst program) og den anden computer til at optage. Hvis du har et soundblaster lydkort følger der et udemærket program med som hedder wave studio!

Elders prøv at kigge på http://www.tucows.com Der skulde være en stor changce at du finder et program du kan bruge!!
Avatar billede gozar Nybegynder
07. april 2000 - 09:48 #7
Ja, du kan godt sætte realplayer til at afspille, og bruge et andet program til at optage. Det vigtiste er at lyden bliver afspillet.
Avatar billede ziber Nybegynder
07. april 2000 - 09:48 #8
ok, jeg bruger 2 pc'ere, men jeg tror nok jeg har det nu.
Takker for den hurtige support, rart når det lokummet endelig brænder på, skal nemlig bruge det snarest :)

Points til dig
Avatar billede gozar Nybegynder
07. april 2000 - 09:50 #9
Elders kan du bare spørge!
Avatar billede roslev Nybegynder
07. april 2000 - 14:40 #10
Det er meget godt klaret at du scorer 500 point på det der...
Følgende er en direkte konverter, virker kun på .ra format:
http://www.southcom.com.au/~gwalker/ra2wav.htm
Følgende er et program der optager det der "sker" på lydkortet, programmet hedder Total Recorder 2.2:
http://www.highcriteria.com/
Avatar billede ziber Nybegynder
07. april 2000 - 15:30 #11
LoL - ellers meget sjovt. Tjekker lige det der program, bare lige for at se
Avatar billede gozar Nybegynder
09. april 2000 - 17:16 #12
Okay, man kan heller ikke vide alt!!!

Mit forslag virker da også!!
Avatar billede roslev Nybegynder
09. april 2000 - 20:44 #13
Ja, det virker, og han bad jo heller ikke om den smarteste løsning :-)
Avatar billede ziber Nybegynder
10. april 2000 - 09:37 #14
nej jeg gjorde ikke - tak for hjælpen Gozar, det virkede
Avatar billede gozar Nybegynder
11. april 2000 - 21:56 #15
Så lidt!