Avatar billede harlydk Nybegynder
16. december 2001 - 23:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ingen lyd - digital Cam > S video >Asus v7700 Gforce2 tv in/out

jeg kan ikke capture lyden..
har prøvet med forskellige programmer men uden held.
jeg kører winXP.
mit lydkort : creative player 5.1
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. december 2001 - 08:37 #1
Det er af den simple grund, at du benytter dit s video kabel, mange er af den opfattelse at dette kabel kan fører andet end billedsignalet over til andre enheder - men det ER en skrøne!

Grunden til at man har flere ben i dette kabel er at signalet er component - det vil sige at de såkaldte croma informationer og luma inforationer er opdelte, i modsætning til det såkaldte composit signal som vi kender fra \"phono\" kabler, altså de der også benyttes til lyd. de overfører nemlig kun ét signal, og det med croma/luma informationerne samlet!

Det du skal gøre for at få lyden med er at overføre den til dit lydkort. Det gør du ved hjælp af phono til minijack altså skal du bruge et kabel der kan forbinde den røde og den hvide stik tilslutning på dit kamera til dit lydkort, og her skal du blot spørge efter et phono til minijack, men husk at sige at det skal være i stereo. Hvis der er noget du er i tvivl om må du spørge igen! :-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 12:22 #2
sker der noget her?
Avatar billede harlydk Nybegynder
19. december 2001 - 20:43 #3
ja..ok...undskyld jeg først svarer nu :)
jeg har også fundet ud af at S video kun er billedet...og jeg har fået lyden til at afspille igennem mit lydkort(creative player 5.1)samtidig med billede..
men softwaren (fulgte med skærmkortet) optager kun billede..jeg har selvfølgelig kigget rundt inde i ASUS-softwaren lydinstillinger..og de ser ud til at være korrekte..
skyldes mit problem ikke de programmer jeg har brugt..og hvilket software er god til formålet
tak..
go\'jul
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 09:14 #4
jeg har selv arbejdet med asus, og hvis du giver dit lydkort et indput skulle det gerne virke denne vej