Avatar billede kristiank Nybegynder
14. december 2001 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Skærm

Jeg har fået afvide at denne skærm skulle være dårlig:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797936

Men, hvad er det der er dårligt ved den?
Hvis det passer at den er dårlig, hvilken skal jeg så vælge?
Avatar billede Peter Praktikant
14. december 2001 - 13:43 #1
jeg vil mene den er god til prisen, men hvis du vil have noget virkelig kvali kan du købe en LG
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967894
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2001 - 13:44 #2
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597900

Jeg ville anvefale denne har.

Jeg bruger den selv og den køre upåklageligt.

Iøvrigt vil jeg mene at AOC skærme er enormt gode. Det er hvad jeg selv har oplevet.
Avatar billede kristiank Nybegynder
14. december 2001 - 13:46 #3
Kan i se hvad der er dårligt ved min skærm?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2001 - 13:58 #4
Umiddelbark kan jeg ikke se at der skulle være noget galt med den, men jeg kender ikke noget til Samsung hvad angår kvalitet.

Men jeg kan se at du har tre års garanti, så hvis lortet brænder sammen inden da får du je bare en ny...

Og hvis du køber den over nettet har du 14 dages FULD returret.

Hvis du åbner kassen forsigtigt kan du jo let nå at afprøve den i en uges tid og så stadigt sende den tilbage.

Avatar billede zhark Nybegynder
14. december 2001 - 14:31 #5
Normal er 0.20 dot pitch jo VÆSENTLIGT bedre end 0.24/0.26
Må så tilstå det (H) der står bagefter ved jeg ikke lige hvad står for, altså om det bare er noget (fis), kan du ikke få det oplyst?
Avatar billede zhark Nybegynder
14. december 2001 - 14:58 #6
OK - (h) = horisontal et eks.:
Dot pitch 21h/14v (25 diagonal), så de der 20 (H) er sådan LIDT fis, idet de øvrige sikkert angiver Dot pitch diagonalt.
Men ellers er der jo kun lidt forskel i specifikationerne m.h.t. Hz
Avatar billede dennism Nybegynder
14. december 2001 - 15:33 #7
Synes i jeg skal få min nye computer (jeg skal selv samle) sendt, eller skal jeg selv afhente det (Nogle af mine ting er Bulk, og fx mine ram kommer bare til at ligge i en antistatiskpost!)?

p.s. Grunden til jeg spørger, er at kristiank er ovre ved mig nu, og derfor spørger vi med min \"konto\"! Der er mig der skal hjælpe med at samle hans computer!
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2001 - 15:51 #8
DEt må i virkeligt selv bestemme.

Det kommer jo an på hvor i bestiller fra og hvor i selv bor...

Det ville være lidt dumt at hente noget i Jylland hvis i kommer fra Falster af...

Jeg har gode erfaringer med at få sendt fra SHG.dk og Midt-data.dk

Husk bare lige: HVIS I SENDER NOGET RETUR SÅ _SKAL_ det være anbefalet. Ellers hugger en eller anden PostDK medarbejderIdiot det og så er det bare surt. Jeg har prøvet det...

Som sagt. SHG og Midt-data har jeg erfaringer med. Men har siden E-mærket ville jeg være ganske rolig. Husk ved bestilling over nettet har i 14 dages returret, det har i ikke hvis i afhenter selv (medmindre de giver jeg det).
Avatar billede dennism Nybegynder
14. december 2001 - 16:04 #9
Jeg/vi skal bestille fra Jack Dtp & IT, Bj Tradng, Prc-data og Midtdata... De tre sidst nævnte ligger omkring Viborg, og vi bor selv i Aalborg!

Hvad synes du vi skal gøre?
Er der stor risiko for at Ram´ende(og andre dele) går istykker?
Avatar billede Peter Praktikant
14. december 2001 - 16:07 #10
nej, selvfølgelig er der ikke stor chance for at tingene går i stykker, de pakker selvfølgelig tingene ind så det ikke smader, ellers vil de jo få alle pakkerne retur. Jeg ville klart få det sendt, ville ikke gide køre fra Aalborg til Viborg for at besøge 3 butikker når man kan få det sendt.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. december 2001 - 16:42 #11
Hvis noget går i stykker under transport ringer i bare til forhandleren så skal denne, for egen regning sende noget nyt. Hvorvidt i selv skal betale for retunering af den defekte varer er jeg ikke helt klar over...

Tænk jer om inden i handler flere steder. I skal jo betale porte hvert sted. Hvis der ikke er stor prisforskel kan det til tider betale sig at handle kun ét sted. Så er der også kun et sted man skal ringe og klage til...

Bare en lille erfaring fra den gang jeg selv samlede min com.
Avatar billede nesral Nybegynder
15. december 2001 - 02:05 #12
jeg vil lige tilføje at jeg ikke mener at din samsung er dårlig.. men den er lidt dyr i forhold til hvad du får..så jeg vil give f rollo ret i at en aoc er en skærm god jeg har selv både en 17\" og en 19\" der funger perfekt...
men hvis prisen ikke spiller nogen rolle så bør du overveje at købe en phillips.