Avatar billede buymac Nybegynder
13. december 2001 - 12:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Unicode?

Jeg har lavet en form på en IIS som sender noget tekst encoded i UTF8 som en mail. Men når folk, fra rusland, med en Notes R5 modtager mailen er alt det rusiske tekst blevet til mærkelige tegn, mens det virker fint i en OutLook..

Er der nogen der har en ide til hvordan man kan få en Notes klient til at vise UTF8 encoded tekst rigtigt?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. december 2001 - 14:50 #1
Prøv at rette codepage til \"Codepage 1251 (Windows Cyrrilic)\".
Gøres under (engelsk notes) File>User Preferences>International>\'nederste Change knap\'
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. december 2001 - 14:50 #2
Det var egentlig et svar :-)

Prøv at rette codepage til \"Codepage 1251 (Windows Cyrrilic)\".
Gøres under (engelsk notes) File>User Preferences>International>\'nederste Change knap\'
Avatar billede buymac Nybegynder
14. december 2001 - 10:10 #3
cdelicht> Jeg har prøvet at ændre til forskellige Codepages, men det ændre ikke på noget som helst..
Avatar billede cdelicht Nybegynder
14. december 2001 - 12:43 #4
Så må du chekke din servers configuration document.
I serverens NAB se i folderen Server/Configurations. Åbn rette dokument og chek så dine settings under fanebladet MIME og \'Settings by Character Set Groups\' samt \'Advanced Outbound Message Options\'.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. december 2001 - 11:24 #5
Måske mere præcist:
Configuration document -> Router/SMTP -> Advanced -> \'8 bit MIME extension\': Enabled
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. december 2001 - 19:54 #6
Det er altså under \'Inbound SMTP...\' du skal se i tabellen ;-)
Avatar billede buymac Nybegynder
19. december 2001 - 10:43 #7
tak :-) .. jeg prøver når jeg kommer tilbage på kontoret d. 2. januar..
Avatar billede buymac Nybegynder
04. januar 2002 - 16:22 #8
Nu har jeg prøvet alt ovenstående, og serveren var faktisk sat op med \'8 bit MIME extension\' disabled. Men det ændrede ingenting at enable det.

Andre forslag?
Avatar billede buymac Nybegynder
24. januar 2002 - 09:24 #9
Jeg kontaktede Lotus som kom med den virkene løsning, 2 ting skulle gøres:

1. Enable Unicode display (user prefs -> additional options)
2. Installere fonts.exe fra Notes cd...

Det virkede :-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. januar 2002 - 10:46 #10
Ak ja, hvor nemt kan det være ? ;-)
(husk at lukke spørgsmålet)
Avatar billede buymac Nybegynder
24. januar 2002 - 12:00 #11
hmm