Avatar billede dakinenexus Nybegynder
12. december 2001 - 13:18 Der er 8 kommentarer

HP Unix - Defekt blæser på front af C110

Hej.

Jeg har en defekt blæser i en Hewlett Packard C110 maskine, som trænger til at blive skiftet. (Den der sidder på fronten).
Jeg HAR haft kontakt til HP, men de vil kun skifte en komplet strømforsyning som blæseren er bygget sammen med. Det koster 8000,-kr og så tænker jeg. Ahhh. Det kunne måske lade sig gøre og skaffe en blæser uden om dem.
Dette spørgsmål er hermed givet videre til jer.
Avatar billede nesral Nybegynder
12. december 2001 - 18:43 #1
har du nogle data / mål på den
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2001 - 18:47 #2
hvor gammel er serveren??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2001 - 18:49 #3
jeg går ud fra det er en server, da den koster 8000,-

er der garanti på den?

Også gerne lidt mere info om den!

(jeg arbejder hos en HP Partener/support/forhandler)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2001 - 19:05 #4
oki.. jeg kan se at c110 modellen er fra 96\'¨eller før.. så der er ikke nogen garanti på!

er det en 80mm blæser..
www.studiedata.dk
der du købe en 80mm blæser

eller kontakt din lokale hardware forhandler.. så vi de sikkert gerne sætte en ny blæser i!
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
13. december 2001 - 08:03 #5
Ja det er faktisk en ganske almindelig workstation. Som sagt en C110 model. Jeg ved ikke præcist hvor gammel den er men 1996 er sikkert ikke helt ved siden af.

Men blæseren er kun 60mm. Der sidder 3 blæsere i maskinen. To på bagsiden der ganske rigtigt er 80mm. Den på fronten som jeg har problemer med er som sagt kun 60mm.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 14:57 #6
så går du ned til lokale Hardware forhandler og be\'r dem om at skrifte den 60mm blæser.. nemt ik\'!
eller du kan købe en 60mm blæser hos en elektronik forhandler (eks www.el-supply.dk ), og sætter den selv i.

Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 23:59 #7
Hvad med at lukke???
Avatar billede nico76 Nybegynder
29. juli 2003 - 16:55 #8
Du kan få fat i en bløser vhj. af denne side
http://www.computertradeexchange.com/inventory/HPA.html

/ Nik