Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
11. december 2001 - 21:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

software

Hej
Hvilken program skal man anvende til web camera  ? Hvad er den bedste program der kan optage mere sekunder og har mindre kb forgrug ?
mvh
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 21:20 #1
Det kommer an på, hvad du vil bruge web-cameraet til. Jeg bruger 3-4 forskellige programmer - alt efter funktion.
Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
11. december 2001 - 21:27 #2
Jeg vil optage video og audio og sender den via e-mail ( attach ). så den skulle være på max. 1024 kb hvis den skulle sendes via hotmail for eksampel.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 21:31 #3
Det bruger jeg Video Live Mail til. Det fulgte med kameraet og er glimrende, men jeg tror, det er noget s/w man skal købe. Jeg kaster lige ovennævnte ord ind i Google og vender tilbage.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 21:34 #4
Du kan prøve programmet i 30 dage gratis. Link http://www.gocyberlink.com/english/download/dl_file.jsp?dl_id=8
Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
11. december 2001 - 21:38 #5
Jeg har video live mail version 3.11b men for at optage en et god billede kvlitet med god hastighed, er der behov for 5 Mb minimum for at optage 30 sekunder.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 21:55 #6
Jeg har lige sendt en mail til mig selv indeholdende en exe-fil på 905 kb. Den indeholdt cirka 25 minutters snak og tale - i mindste billedstr. 160x120 og i mellemgod kvalitet. Denne s/w tillader dig at bestemme enten størrelse på fil eller længde af optagelse, hvorefter den selv stopper.
Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
12. december 2001 - 15:33 #7
Video Live mail program gemmer filen som exe-fil eller vlm-fil. Er der en software eller anden program der kan gemme filen som avi-fil eller wmv-fil format?
mvh
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 15:48 #8
Det smarte med exe-filen er, at modtager ikke behøver ha\' et specielt program for at se filen. Men jeg checker lige. Jo, CoffeeCup WebCam 3.0 http://tucows.worldonline.dk/preview/193943.html kan ifølge beskrivelsen kreere avi-film. Shareware.
Avatar billede alikhalid71 Nybegynder
13. december 2001 - 00:30 #9
Alt er i orden.
Tak for hjælpen.
mvh