Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 22:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Aktuelt emne - samf, 1g

I samfundsfag (1g) skal vi på skift hver uge tage et aktuelt emne op, som klassen så skal diskutere i 5-10 minutter - og i morgen er det min tur.

Hvilket emne skal jeg tage op? Eneste betingelse er, at det er generelt samfundsrelateret - altså ikke noget med at diskutere udfaldet af generalforsamlingen i Smørum Neder hønseavlerforening...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. december 2001 - 22:06 #1
Forandringer ved systemskiftet i danmark.
Avatar billede netz-dk Nybegynder
10. december 2001 - 22:07 #2
virusser? få ideer på http://www.virus112.dk
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 22:08 #3
bjarke-b >> Godt bud, men den havde vi sidst ;-)

netz-dk >> Ikke bredt nok - de fleste gider ikke diskutere ting som computervira...
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 22:12 #4
Men kom endelig med flere forslag ;-)
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. december 2001 - 22:18 #5
I kan diskutere om hvorvidt USA skal fortsætte deres krig, i de 3 andre lande de har tænkt sig. Når Osama er død.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 22:20 #6
nikolan >> Vi har haft noget, der ligger meget tæt på - så den går nok ikke... sorry
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. december 2001 - 22:22 #7
Hva så med om det bliver et problem for danmark at handle med Euro\'en, når vi nu ikke har vedtaget den i Danmark. Vi skal jo handle med den under alle omstændigheder.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 22:24 #8
nikolan >> Den kan jeg bedre lide - jeg prøver lige at tviste den lidt - så tror jegm vi er inde på noget af det rigtige...
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 22:32 #9
[Er i øvrigt stadig åben over for flere forslag]
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. december 2001 - 22:35 #10
Femer-bælt forbindelsen fra Lolland til Tyskland. Hvad kommer den til at betyde og er det private firmaer der skal finansiere den, som Venstre har forslået.
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. december 2001 - 22:36 #11
Skal læger have løn efter flest raske patienter?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. december 2001 - 23:04 #12
nikolan >> Det blev den med euroen ;-)