Avatar billede ingenting Nybegynder
09. december 2001 - 13:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formatering....???

Jeg har lige købt Win XP DK og skal til at installerer det nu. Jeg har tænkt mig at køre en Clean install, altså formaterer mit c: drev, men når jeg skriver format c: i dos, så kommer følgende:

Format kan ikke køres, fordi enheden bruges af en anden proces. Format kan køres, hvis enheden kobles fra først. ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE ENHED BLIVER UGYLDIGE.

Jeg kører med Win 2000 Pro og har lavet en ekstra partition med Partition Magic, men det skulle vel ikke have noget at sige? Hvad gør jeg???
Skal frakobling af enheden gennemtvinges <J/N>
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. december 2001 - 13:17 #1
Avatar billede Techwork Praktikant
09. december 2001 - 13:22 #2
Du kan ikke formatere fra en DOS prompt.

Det nemeste er nok at lave starte på en win98 bootdisk, og så formatere fra den.
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. december 2001 - 13:22 #3
rkhdk: Det er lidt svært at lukke dette spørgsmål når alle indlæg kun er kommentar???
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. december 2001 - 13:23 #4
x-tra: Kan jeg godt boote fra en win98 bootdisk når jeg kører win2000?
Avatar billede nopper Praktikant
09. december 2001 - 13:26 #5
ingenting:
Skriv et svar og accepter det selv.
Det er fremgangsmåden for at kukke et spørgsmål.
Avatar billede granat_anden Nybegynder
09. december 2001 - 13:35 #6
ja
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. december 2001 - 13:40 #7
ingenting => Køre du NTFS eller FAT på dit drev??
Avatar billede Techwork Praktikant
09. december 2001 - 14:02 #8
Hvis du køre Fat32 kan du godt, hvis du køre NTFS kan du ikke se drevet, når du booter op på en Win98 startdisk.

En anden mulighed var jo at starte op på din WinXP CDROM, og så klare formateringen i forbindelse med installationen, det er normalt rimeligt nemt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. december 2001 - 14:26 #9
x-tra => Vedr. formatering via installationen, vil INGENTING IKKE!!!! læs det øvereste LINK!

Jeg har foreslået INGENTING det!!
Avatar billede onki Nybegynder
09. december 2001 - 16:14 #10
Start\\kør\\skriv CMD\\ i dos winduet skriver du format d:

Du bliver spurgt om at frakoble alle enheder. det svarer du ja til.
Avatar billede onki Nybegynder
09. december 2001 - 16:15 #11
Hvis du har partionmagic kan det da ikke være noget problem !
Avatar billede pbo Nybegynder
09. december 2001 - 23:23 #12
Har netop arbejdet med samme problem blot i w2k.
Det nemmeste er at slukke din pc, boote fra A drevet med en win98 boot diskette, formatere dit C drev eller køre f-disk, lave en eller to nye partitioner og derefter sætte det primære til at være aktiv samt genstarte med win98 boot disketten. Formater herefter dit primære drev og installere din XP
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 15:36 #13
x-tra var den første til at komme med det svar jeg søgte, så derfor går alle point til ham.