Avatar billede janse Nybegynder
07. december 2001 - 08:14 Der er 10 kommentarer

Upload via mail

Hej i kvikke hoveder

Jeg kunne godt tænke mig en \"upload funktion\" på min hjemmeside. Man skal kunne uploade 4 filer (Altså 4 felter med \"gennemse\", og derefter trykke SEND. Når man trykker SEND skal filerne sendes via e-mail.
Og det SKAL VÆRE VIA E-MAIL, da jeg ikke har andre muligheder.

Jeg har prøvet en del, men kan ikke få det til at virke.
Avatar billede kapla Nybegynder
07. december 2001 - 08:15 #1
\" NB.: KUN spørgsmål \"om\" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!! \"
Avatar billede Jman Praktikant
07. december 2001 - 08:17 #2
igen - forkert kategori..
Prøv evt. Programmering (og så det sprog du foretrækker)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. december 2001 - 10:14 #3
<form action=\"mailto:din@imail.adresse.dk\" method=\"post\">

// www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede microtec Nybegynder
17. december 2001 - 18:14 #4
webmasterdk >> Ja, så får du sendt en e-mail, men du får ikke uploaded nogen fil.

janse >> Du kan IKKE uploade til din hjemmeside via e-mail. Det ville kræve at du havde en mail-server kørende på dit web-hotel til at modtage de filer du vil have uploaded.

Avatar billede keysersoze Guru
28. december 2001 - 20:08 #5
du kan godt vedhæfte filer i en mail, men det kræver (så vidt jeg ved) noget enten asp eller php da du kun kan sende tekstmails med alm html... om du så har mulighed for andet end html ved jeg ikke, men i så fald kan det ikke lade sig gøre

i asp/php skal du nok over og kigge i et passende mailkomponent, som du fra dit webhotellet skal have at vide hvad er
Avatar billede microtec Nybegynder
28. december 2001 - 23:42 #6
keysersoze >> Du kan let vedhæfte en fil, også en HTML-fil, men hvordan vil du få web-hotellet til at modtage mailen og uploade filen til janse´s hjemmeside?

Jeg kan ikke se det kan lade sig gøre med mindre man har egen server, hvorpå der også er installeret en mail-server til at modtage filen og et script til at uploade den.
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2002 - 23:02 #7
microtec - du siger først at det kan lade sig gøre... og så at det ikke kan lade sig gøre...

hvad mener du?
Avatar billede microtec Nybegynder
02. januar 2002 - 23:13 #8
Jeg siger at du kan let vedhæfte en fil til en mail.

Men...

Du kan ikke UPLOADE filen til en web-server.
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2002 - 23:22 #9
og hvad er der så forkert i det jeg tidligere skrev?
Avatar billede microtec Nybegynder
02. januar 2002 - 23:31 #10
keysersoze >> Måske misforstå jeg spørgsmålet.

Jeg forstår det som om at janse vil lade besøgende uploade egne filer til hans hjemmeside. Sådan at de besøgende f.eks. kunne uploade billeder til siden.

Det kan jeg ikke se du kan gøre som du beskriver.