Avatar billede bajol Nybegynder
06. december 2001 - 22:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

XP home ed. VS XP professional.

Jeg har investeret i en XP Prof. upg. Efter installationen fortalte den mig, at der er nu 30 dage til aktivering af Windows. Nu er der 25 dage tilbage.
Hvad hvis jeg ikke aktivere den? Kan jeg fortsætte med at bruge styresystemet? Kræver XP Home edi. det samme?
Er der overhovedet noget forskel mellem de 2 forskellige versioner?
Kan jeg installere XP\' på flere komputere, som jeg har hjemme?
Efter jeg har installeret den på den ene computer, mangler jeg driver til et OPTi lydkort, der hedder HOT-247, OPTi 82C933.
Hilsen
Avatar billede djm33 Nybegynder
06. december 2001 - 22:25 #1
hohoohoooo... det var en masse...

1. Hvis du ikke aktivere WinXP indefor 30 dage, så kan du slet ikke starte det... altså du får kun mulighed for at aktivere.

2. Forskellen på de tå versioner er... hmm.. jeg mener bare at home versionen er en mindre rippet version at pro.

3. Du kan godt installere WinXP på flere computere, men det er bare P _ SS _ E ulovligt. Du skal have en licens til hver computer.

4. Din driver... hmm... hvis XP ikke har den som standard, er jeg meget bange for at du får et problem med at finde den. Men prøv evt. at kontakte din forhandler og spørg om de kan hjælpe dig.
Avatar billede maxium Novice
06. december 2001 - 22:27 #2
win xp pro er jo lavet til arbejde og home... er til spil osv og du må ike installer noget som helst vindows på 2 maskiner så 2 computer=2 orginale windows.. cd\'er
Avatar billede djm33 Nybegynder
06. december 2001 - 22:37 #3
ahh maxium ikke cd\'er... microsoft er total kolde overfor CD\'erne... det er selve licensen der gnaver...
Avatar billede jodder Nybegynder
06. december 2001 - 23:07 #4
djm - du skriver man kan installerer på flere computere, blot er det ulovligt. Har du efterprøvet denne teori ??? Jeg står med samme problem, men har fået oplyst af min forhandler (der har efterprøvet dette)ikke kan få godkendt installationen online med puter 2. Der kommer straks en meddelelse om at installation er foretaget på anden computer !!!!
Jeg har selv et mindre firma, med 2 putere i netværk og finder det fuldstændig tåbeligt at investere i 2 stk., men det er åbenbart løsningen, hvis man ønsker at være på den korrekte side af loven.
Jeg har flatrate og \"kører\" ud på fælles kabelmodem med en IP adresse, hvorfor jeg var af den overbevisning at kunne installerer på begge putere da MS jo ikke fysisk kan se at der er tale om 2 putere, men ak den kontrollerer flere oplysninger på den enkelte puter så der altid vil være en forskel.
Jeg har ikke efterprøvet dette, men stoler på min leverandør og i øvrigt også andre eksperter der har besvaret enslydende spørgsmål her på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 00:15 #5
Der findes en speciel firmaversion som man køber en af og herefter køber man blot licenser til det antal pc\'er som man skal bruge windows XP pro på.

Det er blot for at påminde dig, at du skal have registreret din windows xp inden 30 dage. Dette gælder også for Home versionen.

Xp home versionen har f.eks. ikke IIS på til hjemmeside.
Avatar billede djm33 Nybegynder
07. december 2001 - 18:54 #6
jodder : 1. Du skal aldrig registrere online. Dette vil kun gøre at MS har en hardware profil af din computer plus at du ved at du har installeret det før. Nej, du skal i stedet for ringe til dem, og sige du vil aktivere over telefonen. Og til sidst siger du bare, at du ikke ønske at blive registreret med navn og addresse. Så spiller det bare... Men pas alligevel på for APG luger lige rundt om hjørnet...
Avatar billede bajol Nybegynder
08. december 2001 - 12:20 #7
Hvem er APG? Kan det være \"Anti Pirat Gruppen\"?
Det er ikke en piratkopi af XP jeg har, men jeg har ikke lyst til at være registreret hos \"Big Brother\" Bill Gates.
Kan jeg være fri på nogen måde være fri for det?
Hilsen :-))
Avatar billede djm33 Nybegynder
08. december 2001 - 12:27 #8
APG er Anti Pirat Gruppen. Du kan blive fri for at registrere online, ved at trykke på det ikon nede i hjørnet hvor der står aktiver windows. Og så vælge at registrere via telefonen, så får du et telefon nummer du skal ringe til. Gør det og oplys det totalt lange nummer der står på din skærm. Og lad være med at blive registreret telefonisk med navn og adresse, hvis kvindefolket i den anden ende spørger dig...