Avatar billede radio-tv Nybegynder
06. december 2001 - 17:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

MAX Rækker i tabel /mysql

hvor mange rækker er kan man max anbefale at have i en tabel...

(når der skal søges, og udtrækkes fra DB\'en)

P.S. der er kun 4 kolonner.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 17:34 #1
Jeg har en db med 125.000 poster, der tager søgningen omkring 1 sekund.....
Avatar billede zenith_ Nybegynder
06. december 2001 - 18:47 #2
Jeg tror ikke der er nogen videre teoretisk grænse for det, men med ekstremt mange poster kunne det vel sagtens tænkes at det tog for lang tid at søge i den. Men det er altsammen et spørgsmål om opbygning af databasen.
En kammerat og jeg ville lave en FTP-søgemaskine, vi havde over 1 million poster i databasen, og når vi søgte på den igennem mysql-nt daemon-værktøjet tog søgningen vel ikke mere end et par sekunder maks., vores problem lå i at PHP\'en var for langsom til at arbejde med så store datamængder så hurtigt som det var krævet....
El barto\'s eksempel er jo også ganske sigende ;-), og han har sikkert mere end 4 kolonner
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. december 2001 - 21:45 #3
Det er reelt ikke antallet af poster der er det store problem - og dog. En simpel select hvor en post eller en række skal findes er intet problem med en mill. poster- Men hvis du begunder at tilføje flere søge-paremetre så som where, group, order, join o.s.v. - ja så kan det godt tage tid, især hvis du har en lille fri ram. Og som ZENITH siger.

morten
Avatar billede radio-tv Nybegynder
06. december 2001 - 23:04 #4
mortenfn >> det beklager jeg,... i skulle have haft lige mange point, men sådan ville den ikke, Lig en kommentar, hvis du føler du er belvet alt for snydt ;-)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
07. december 2001 - 16:57 #5
næ næ det er ok

;O)