Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
05. december 2001 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Opgradering/fuld ver. igen

Jeg har forsøgt at følge trådene men det svares ikke helt entydigt på det.
Er en opgradering ikke en fuldstændig og aldeles HEL version og dermed også identisk med en såkaldt fuld version – bortset fra at man skal have en opgraderingstilladelse (enten installeret eller klar)?
Har jeg forstået det ret når jeg mener at INTET fra det gamle styresystem genbruges – heller ikke ved en opgradering?
Er der nogen som helst god grund til at betale 1000 kr. ekstra for en fuld version hvis man har win98?

Jeg har et ligende problem med Office97 pro. opgradering. Den vil kun installere Access hvis den får en diskette(#1 (Access)). Da jeg fik en ny HD kopierede jeg Access #1 til e-drevet og nu finder Office installationen (fra c-drevet) filerne på e-drevet og det hele kører som det skal.

Kan man gøre noget ligende med win98, og i givet fald hvilke filer skal man kopierer til e-drevet eller skal det ligefrem være hele cd’en?

(Jeg forestiller mig en reformatering af c-drevet så jeg regner med at en win xp opgradering vil brokke sig over win## ikke er der.)

Det blev lidt langt, så hvis du har holdt ud hertil er det lidt ekstra points :-)

Mvh
Kjeld
Avatar billede gpa Nybegynder
05. december 2001 - 19:01 #1
I ME skal man blot sætte den originale win98 i cd-rom drevet ved opgraderingen af OS.
Avatar billede gpa Nybegynder
05. december 2001 - 19:01 #2
ps. der er stadig tale om en \"ren\" installation af ME....
Avatar billede resten Nybegynder
05. december 2001 - 19:07 #3
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 11:00 #4
Nej du kan fint lave en (opgradering) fra windows 98, det er billigt og det er der du får mest for pengene.
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
06. december 2001 - 16:12 #5
Er det sådan at man SKAL opgradere win xp upg. oveni win98 - eller kan man godt installere win xp upg. på en hel ren og nyform. HD?

Det jeg mener er om xp upg. installation stopper og siger at det ikke er lovligt eller får man en chance til at putte win98 i cd-drevet og bagefter fortsætte win xp upg. installationen?
Avatar billede resten Nybegynder
06. december 2001 - 19:55 #6
du skal ligge den oven på win 98.
i med xp og så kommer der en boks frem og deri siger du ja til at opgarder din 98 version.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 21:20 #7
Du kan rolig sige ja til opgradering fra windows 98, senere kommer der så en mulighed for at slette indholdet på C drevet og dermed for du en clean ny installation.
Avatar billede mav Nybegynder
07. december 2001 - 09:45 #8
Du kan rogligt formatere c-drev og installere fra tom harddisk. Har selv lige gjort det, der bliver så spurgt efter cd fra tidligere version og når den har \"smagt\" på cd-en fortsætter instal.
Se evt. hos proconsult.dk der får du også oplyst at det er en fuld version.
Avatar billede thecobra Nybegynder
07. december 2001 - 09:53 #9
Mav, har ganske ret. Naturligvis kan man installere en Upgrade på en ren HD. Hvorfor skulle man ikke kunne det. Installationen kører lige indtil der skal bruges en \"Opgraderingstilladelse\" så indsættes Win98 skiven blot, skifter derefter med upgrade cd, så fortsætter installationen, ganske smertefrit. Gå du bare igen med det.
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
07. december 2001 - 11:56 #10
Tak for jeres svar. Nu tror jeg det blev tydeligt selv for mig :-)

Jeg har forsøgt at fordele points efter jeres ulejlighed med spørgsmålet. Håber det er ok.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 13:07 #11
En takker så mange gange :-))
Avatar billede resten Nybegynder
07. december 2001 - 15:31 #12
Jammen det passer jo fint :).
Avatar billede mav Nybegynder
07. december 2001 - 18:50 #13
Tak for point