Avatar billede epoc Nybegynder
29. marts 2000 - 20:55 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

ram

jeg har en IBM 5/86 jeg har fået nogle ram en med 12 klodser på den anden og 18 på den anden jeg tror der er 4 mb i hver jeg er bare ikke sikker kan man bare stoppe dem ind i portene eller skal der en slgas driver til eller sådan noget

Mvh epoc
Avatar billede exposure Nybegynder
29. marts 2000 - 20:59 #1
Somregel når man putter nye ram i sin computer, skal der ikke gøres noget andet end at sætte ram'ene i og starte computer. (Somregel)
Avatar billede epoc Nybegynder
29. marts 2000 - 21:05 #2
>>exposure
kan man godt sætte 4 mb ram i hvis man har 16 i iforevejen jeg har nemmelig kun 1 port tilbage hvis det altså er 4 mb's ram
Avatar billede zycho Nybegynder
29. marts 2000 - 21:18 #3
Til exposure :

Når du siger som regel, hvad kan man ellers komme ud for??????
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2000 - 21:21 #4
Pas på Med IBM, de kræver speciel Ram. Så det er ikke bare at skifte.
Avatar billede epoc Nybegynder
29. marts 2000 - 21:22 #5
>>Kharder
hvad sker der hvis jeg gør det alligevel
Avatar billede driis Nybegynder
29. marts 2000 - 21:38 #6
Du burde kunne bruge RAM'ene, hvis de passer i soklen.

Det er kun gamle IBM, der kræver speciel RAM. Hvis du kommer til at sætte forkert RAM i maskinen, sker der intet - du kan måske ikke starte maskinen, men så hiver du bare RAM - blokken ud igen (mens det hele er slukket, naturligvis). Der er ingen risiko ved at prøve sig frem - så længe du ikke bruger vold for at presse en RAM - klods ned i en sokkel, der ikke passer.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2000 - 22:13 #7
Som driis skriver prøv, men det er næsten helt 100% sikker, det går ikke godt. Jeg har fået at vide fra IBM, at man skal bestille sine ram specielt, hos en ram fabrik.

Jeg har hørt om IBM maskiner, som har mistet lyden p.g. af udvidelse af ram. Jeg har selv gået med tanken, at sætte flere ram i min IBM. Der ville jeg vælge at skifte alle ram ud, så dem der bliver sat i er ens.
Avatar billede exposure Nybegynder
29. marts 2000 - 22:47 #8
Nu ved jeg ikke noget om IBM og deres ram.

Når man skal have nye ram, er der en tommelfinger regel der siger at man skal have lige mange ram i hver sockel. F.eks. du har en på 16,så skal du købe en på 16. Dette er selvfølgelig ikke et 'must'.

zycho>> At lortet ikke virker.
Avatar billede jay Nybegynder
30. marts 2000 - 09:01 #9
Vi har en 4 år gammel IBM Aptiva, den blev købt med 4 mb RAM, vi proppede først 4 ekstra i og senere 8 mere. Ikke noget af dette RAM, var specielt IBM-RAM, og der skete ikke andet, end at den nu har 16 mb, og køre ganske udemærket.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2000 - 23:43 #10
Tillykke jay i har været utroelig heldig med at finde de rigtige edoram. Aptiva er ellers meget følsom.
Avatar billede ptj Nybegynder
31. marts 2000 - 10:03 #11
Hvis du starter med at undersøge præcist hvad din maskine hedder, og så går ind på ibm´s hjemmeside, søger oplysningerne frem på din maskine. Visse modeller kan køre på almindelige standardt-ram, både paritets og nonparitets-ram. Jeg har ikke nok oplysninger på din maskine til at svare dig, men du kan altså finde det hele der.

Ptj
Avatar billede annnrz Nybegynder
31. marts 2000 - 22:31 #12
Prøv at hælde lidt benzin på, og så slukke lyset i stuen, det hjælper som regel. -zATIRE?
Avatar billede epoc Nybegynder
16. april 2000 - 22:24 #13
jeg har bare prøvet mig frem og der skete ikke noget men jeg kan heller ikke se i opsætningen at der er blevet mere der står stadig 16 ram
Avatar billede epoc Nybegynder
24. april 2000 - 00:57 #14
jeg har desværer ikke fået noget ud af denne fore spørgelsel så jeg har beslutet at lukke spørgsmålet tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2000 - 01:05 #15
Har du prøvet at sætte disse ramklosser i?

Har du været inde på IBM's hjemmeside og kontrollere?

Nej så har du ikke fået noget ud af dette spørsmål.

Jeg undre mig ogå lidt over den modelbetegnelse.