Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
05. december 2001 - 13:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

META TAGS

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvem der bruger hvad ?
Yahoo og Jubii bruger ikke META TAGS, men...

Benytter Kvasir METATAGS ?

Benytter MSN METATAGS ?

Benytter OPASIA METATAGS ?

Benytter KGoogle METATAGS ?
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 13:07 #1
kig på www.joyzone.dk

Det er en site om søgemaskiner, der sidder nok nogle af de dygtigste på området.

jubii er ikke søgemaskine men et index
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
05. december 2001 - 13:09 #2
Det ved jeg, men jeg mangler et konkret svar til disse fire - jeg har være på joyzone, men kunne ikke se svaret til mit spørgsmål.
...ellers et godt sted, tak
Avatar billede jayo Nybegynder
05. december 2001 - 13:42 #3
MSN: De får de fleste resultater fra Inktomi, som benytter meta tags til en vis grad.
Google: Yep, helt sikkert!
Kvasir: tror det ikke...
Opasia: Får de fleste resultater fra Google, så JA

-jayo
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
05. december 2001 - 13:52 #4
Tak for det...

Hvorfor mener du ikke kvasir gør det ? Samler den bare selv noget tekst fra siden ?
Avatar billede jayo Nybegynder
05. december 2001 - 13:58 #5
Så vidt jeg ved, giver man dem selv beskrivelse + søgeord, når man registrerer - disse bliver brugt, når man søger på Kvasir.

Tak for point !
-jayo
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
05. december 2001 - 14:13 #6
Kvasir optager dig da automatisk ??? Man kan da ikke registrerer sig der ?
Avatar billede jayo Nybegynder
05. december 2001 - 14:28 #7
ok, det afhænger af hvilken søgning vi taler om. For at blive optaget i Kvasir\'s (SOL\'s) emne-indeks, skal du selv give dem beskrivelse + søgeord.... men mht. til SOLsøg har du ret i, at denne robot selv finder din side (sålænge den er på et .dk domæne) - i dette tilfælde bliver dine meta tage indexeret!
-jayo
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2001 - 11:05 #8
Metatags er af stærkt faldende betydning og bl.a. google bruger dem stort set ikke. Der er dog ingen søgemaskiner der direkte straffer for at have metatags, hvis du ikke overfylder dem med ikke relevante søgeord, eller gentager søgeord.

Jeg udfylder metatags på alle mine sider som standard, men optimering kræver mange andre tiltag. se e.v.t. mit svar her http://www.eksperten.dk/spm/137425
Avatar billede demib Nybegynder
14. februar 2002 - 12:20 #9
Det ser ud til at der er lidt forvirring her. Det er mig der er Mikkel - redaktør af joyzone.dk. Lad os tage de 4 spørgsmål - og nogle helt klare svar :-)

Benytter Kvasir METATAGS ?
Kvasir har flere indekser. Det der kaldes "websider" er fra søgemaskinen, som de får fra selskabet FAST i Norge. FAST læser META-description koder (som noget forholdsvist nyt), men de vægtes ikke noget særligt i søgeresultaterne.

Benytter MSN METATAGS ?
MSN bruger dels Inktomi (som søgemaskine) og dels LookSmart (som indeks/katalog). Det er LookSmart resultaterne der vises først (hvis der er nogen). Så det er langt fra ved alle søgninger brugerne finder frem il Inktomi (søgemaskine) resultaterne. Inktomi læser META-koder, men de vægtes ikke noget særligt i rankeringen. Derudover skal du være oåpmærksom på at de benytter beskrivelsen fra LookSmart hvis du er optaget her - IKKE fra din META kode :)

Benytter OPASIA METATAGS ?
Opasia benytter Google i en særlig dansk filtrering. Der er dog ingen frskel i måden de to versioner af Google fungerer på i forhold til dine spørgsmål.

Benytter KGoogle METATAGS ?
Nej, Google læser ikke de to META-koder som (jeg tror) vi snakker om her, nemlig META-descrption og META-keywords. De læser META-robots koder samt et par stykker af deres egne opfindelser (bl.a. en META kode til fravælgelse af deres caching option samt deres billed-robot).

Håber det hjalp :)