Avatar billede svuppenator Nybegynder
03. december 2001 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XML?? Hvad kan det bruges til??

OK... Sidder her og undrer mig en del over hvad den dybere mening er med XML og hvad det har af konsekvenser for folk der laver sider i serversidescripts... Hvad er det gode og hvad kan XML som andre sporg ikke kan?? Ærligt talt så er jeg ikek synderlig imponeret over XML...
Avatar billede kresten Nybegynder
03. december 2001 - 14:40 #1
XML er perfekt til at sende informationer frem og tilbage. Det er døden over komma-filer :-)
Avatar billede alireza Nybegynder
03. december 2001 - 14:46 #2
Xml interesserer sig, for hvad der står i dokument, og ikke for hvordan dette bliver præsenteret.Formålet med xml er at strukturere, gemme og vidre sende informationer, mens HTML`s formål er at repræsentere information.

Det gode ved det er at du selv bestemer, hvad de forskelige tags betyder.

Jeg håber at det var svar nok.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
03. december 2001 - 14:55 #3
Hvad er fordelen ved XML frem for ASP  ?
Avatar billede kresten Nybegynder
03. december 2001 - 14:56 #4
De har intet med hinanden at gøre!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
03. december 2001 - 14:58 #5
okie,, Ved intet om XML, har bare set nogen bruger det til at hente info fra MS SQL servere, men det kan man også med ASP
Avatar billede waldowolf Nybegynder
03. december 2001 - 14:58 #6
Men de kan arbejde sammen ;)
Avatar billede kresten Nybegynder
03. december 2001 - 15:06 #7
XML bruges til at opmarkere data sådan at du bygger en struktur i XML. Du kan på ingen måde kode nogen form for logik i XML, men du kan _præsentere_ dine data med XSL hvor det er muligt at \"script programmere\" en smule.

Når man bruger XML i sit ASP script bruger man XMLDOM objektets services til at lave XML med.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
03. december 2001 - 15:30 #8
ok, tror jeg holder mig til ASP (;
Avatar billede shoo Nybegynder
06. januar 2002 - 01:57 #9
er xml så en god ide at bruge hvis man skal lave noget content management system?