Avatar billede dudtmund Nybegynder
03. december 2001 - 13:25 Der er 6 kommentarer

Speedstream 2601, Wan til Fast LAN IP-adr.\"

Min lille opgave går på at jeg har en IBM AS/400 på mit LAN som jeg gerne vil kontakte fra WAN-siden igennem en Speedstream 2601 router. Jeg har sat AS/400\'eren op til at være FTP-server og den har en fast IP-adresse, men det virker ikke!! MEN hvis jeg kontakter en PC på mit LAN,med servertildelt IP-adr(dhcp). og et FTP-prog. kørende, så virker det. Så må det jo være min AS/400 der er problemet, når jeg nu kan få fat på PC\'en. Men hvis jeg så giver PC\'en en FAST IP-adr. har jeg samme problem som med min AS/400!!
Det hele virker når jeg \"ftp\'er\" på mit LAN, jeg har forsøgt med både faste og dhcp ip-adresser, men ikke når jeg vil igennem Speedstream 2601\'eren.

Jeg har stillet samme spørgsmål til TDC, Speedstream support hos Efficient.com, og dsl-faq.dk men har ikke fået svar. Jeg håber at \"nogen\" her hos KANDU.DK kan hjælpe mig. På forhånd tak
Avatar billede dudtmund Nybegynder
03. december 2001 - 13:30 #1
Rettelse \"nogen her på Eksperten selvfølgelig :o)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
03. december 2001 - 13:34 #2
Tjek din default route i AS/400, det er sikkert den det er galt med.
Avatar billede dudtmund Nybegynder
03. december 2001 - 14:53 #3
Nej det er det ikke !!!!!!!!
Avatar billede dudtmund Nybegynder
03. december 2001 - 19:01 #4
mandrake666  svar venligst,---du havde ret. Nu kører det :0)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
22. januar 2002 - 13:30 #5
Glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
04. februar 2005 - 12:33 #6
Havde glemt dette spørgsmål