Avatar billede 2-short Nybegynder
29. november 2001 - 18:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk Partitionering

Okay, jeg har et lille problem med en 40gb harddisk.
Jeg skulle formatere en af mine kammeraters hd og smække winxp på den. der var i forvejen installeret winme på den. Jeg tænker det nemmeste at gøre vel er at smække hd\'en i min egen computer, fdiske den, formatere den, sætte den over i hans igen og installer winxp. Desværre når jeg ikke længere end til at fdiske den...

hd\'en var i forvejen opdelt i 2:
1 hovedpartition på 60% af de 40gb
og en underpartition på 40%.
Jeg sletter dem begge, går ud af fdisk,
rebooter, og opdager til min store overraskelse at der stadig er en partition, nemlig underpartitionen på de 40%.

Mit problem er altså: ligemeget hvad jeg gør, hvor mange gange jeg fdisker, bliver det S#(¤tans partition ved med at være der!
Hvis jeg så f.eks. i fdisk opretter en hovedpartition på 60% igen, står der under system at partitionen er unknown? hvad skal jeg gøre, hjælp mig? er der et alternativ til fdisk der kan fixe lortet??
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 18:46 #1
Partition Magic eller studer denne side!
http://www.mobilixnet.dk/~mob27219/fdisk.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 18:46 #2
Og sæt dit pointtal ned til 60!
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 18:47 #3
Prøv at få fat i en Red Hat linux, og så brug deres diskdruid eller fdisk, der kan du force - det er risikabelt, men det kan lykkedes... ellers prøv at finde et low-level format program.. eller en bios der har det, den sletter ALLE sektorer på disken så den bliver som den var fra fabrikkens side.
MEN!!! Watch it... det kan betyde DØD hvis det er en hardware fejl.
Avatar billede 2-short Nybegynder
29. november 2001 - 18:51 #4
hmm okay, jeg prøver lige det der debug pis!
er tilbage om 30 min.
Avatar billede 2-short Nybegynder
29. november 2001 - 18:54 #5
okay, jeg havde faktisk tænkt på det der low-level pis men min bios havde det ikke... jeg ser om jeg kan finde et på nettet... du ved vel ikke hvor der jeg kan finde et?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 18:55 #6
Det kommer an på hvad din harddisk hedder!
Avatar billede resten Nybegynder
29. november 2001 - 18:56 #7
Retaxes> kanon side den er røget til mine fortrukne. :)
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 19:04 #8
du skal kigge på HD-producentens side.. der kan du sikkert finde noget.
Avatar billede 2-short Nybegynder
29. november 2001 - 19:07 #9
okay, har selv fundet software til det, discwizard 2000 fra seagates hjemmeside (bare rolig hd\'en er en seagate!)
nu skal den svinde hd dø! mwahaha
jeg deler pointene mellem jer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 19:25 #10
resten> Ja, den kan være udmærket at have ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 19:47 #11
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes