Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2001 - 16:30 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Frit internet..?

Hej…

Nu har jeg endnu en gang fået en regning fra cybercity og er ved at være godt træt af den overtid jeg bruger over de 8 timer om dagen. Det er sq dyrt i længden..

Lige nu har jeg ISDN, med cybercitys 8 timer om dagen. Men kan desværre ikke få ADSL da jeg hvist nok bor for langt væk (bor i roskilde).. :o(

Er der slet ikke nogle steder man kan få noget frit/hurtigt Internet.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
29. november 2001 - 16:38 #1
Prøv Stofanet! Det er det bedste internet jeg indtil videre har prøvet...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. november 2001 - 16:41 #2
prøv www.image.dk
Avatar billede peter_nordenbaek Nybegynder
29. november 2001 - 16:53 #3
Hvad med ADSL hos TDC ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2001 - 17:01 #4
Se her: http://www.teledanmark.dk/menu/sm2535.htm

I nedreste højre hjørne indtaster du dit fast net nummer. Så kan du se om du kan få TDC bredbånd, det har jeg selv og jeg er meget tilfreds.

Hele mit lokal område (ringkjøbing amt er på)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2001 - 17:04 #5
snuseren.dk>> Stofanet kræver at der er stofa i området, det er der ikke i roskilde:
http://www.stofa.dk/stofanet/hvem_kan_faa.html
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2001 - 17:05 #6
TDC siger jeg bor for langt væk.....
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 17:07 #7
I Roskilde kan du sagtens få ADSL fra Cybercity.
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 17:07 #8
Bor du da ikke i selve Roskilde?
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2001 - 17:08 #9
bor 5 km fra roskilde centrum..
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 17:09 #10
Hvad er de første 3 cifre i dit telefonnummer?
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2001 - 17:10 #11
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 17:10 #12
Du tilhører central: Roskilde Øst
Central status: Endnu ingen forventet etableringsdato
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 17:11 #13
Så øv !!!
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2001 - 17:13 #14
Hos TDC siger de man godt kan.. så bestilte jeg mig en 1 mbit linje. Men fik et brev om de ik ku levere den ønsket hastighed..
Hmm ringet ind og spurgte hvad det var, og sagde at jeg så vil ha en mindre hastighed, bare det var adsl.. Men fik et brev nogle dage efter at de stadi ik ku levere den ønsket hastighed...

Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 17:14 #15
Underligt firma TDC
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. november 2001 - 17:23 #16
JA
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2001 - 18:00 #17
funstuff>> Det med hastigheden skyldes nok at dit kobber ikke er godt nok. Men prøb bare at bestille igen ved TDC, og så med laveste hastighed.
Avatar billede jassens Nybegynder
02. december 2001 - 15:56 #18
Prøv igen hos TDC, men foreslå denne gang, at din ISDN konverteres til analog, og spørg så på laveste hastighed og på evt. højere hastighed.
De kan ofte tilbyde højere hastigheder på analog end på ISDN.
Sig samtidig, at hvis du fortsat ikke kan, om det vil være muligt hvis dit lokalstræk flyttes.
Hvis alt glipper, har TDC et ProAccess ISDN-abonnement. Det er sæ\'fø\'li\' ikke ADSL, men det giver dig 128/128 kbit til fast pris. De reklamerer ikke så meget for det, og tilbyder det da også kun til kunder som ikke kan få ADSL. Du kan muligvis finde noget om det på TDC\'s hjemmeside; men kig under erhverv.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
02. december 2001 - 16:59 #19
Jeg har 2 linjer i huset.. den ene er en analog og den anden er en isdn linje....

Det var det analog nummer jeg bestilte på..

Hvad mener det her:
Sig samtidig, at hvis du fortsat ikke kan, om det vil være muligt hvis dit lokalstræk flyttes.

??
Avatar billede jassens Nybegynder
02. december 2001 - 17:41 #20
Lokalstrækket er det stykke kobber som ligger fra nærmeste krydsfelt og ind i huset. Jeg fik omlagt dette, dvs. at de flytter trådene fra centralen over på et andet stik, og så flytter tilsvarende i krydsfeltet. Dette gav mig mulighed for at få ADSL; men man skal altså slå lidt på tromme for at få dem til det.
Mit argument var, at TDC har leveret ADSL til min nabo, trods det, at de fra starten fortalte, at INGEN i mit boligområde havde fået ADSL fra TDC !!
Så jeg havde jo et meget godt tag i dem, da jeg kunne fortælle dem hvad de ikke selv vidste, eller valgt ikke at ville vide.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
02. december 2001 - 17:43 #21
hæhæ oki, havde din nabo ADSL eller hav?
Avatar billede jassens Nybegynder
02. december 2001 - 17:55 #22
Det havde han faktisk. I første omgang var jeg dog ikke klar over hvilken udbyder, da han var på ferie; men han har rent faktisk Netexpres fra TDC.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
02. december 2001 - 17:56 #23
Ok, men der er bare ingen hvor jeg bor der har det... så det er nok lidt svært at sige..
Avatar billede jassens Nybegynder
02. december 2001 - 18:05 #24
Det er nok rigtigt, men du kan jo altid prøve at lufte muligheden for at prøve med noget andet kobber. Det bliver sikkert ikke nemt, at få dem med på ideen, da det kræver 5-10 min. arbejde af en tekniker; men hvis du ikke prøver, så er du jo sikker på ikke at få ADSL ...
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
02. december 2001 - 18:08 #25
Tjaa, jeg må prøve...

Takker mange gange for hjælpen....

Ellers må jeg jo gå over til Pro@ccess, det er trods alt bedre end cybercity. De skoder lidt for vildt....