Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:22 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Cd-Drev Problem...

Hejsa. Jeg har kørt windows xp pro dk i godt 2 uger.
Jeg har en sony brænder og en toshiba dvd afspiller.
Her i eftermiddags holdte det pludselig op med at virke. Nu kan jeg slet ikke bruge mine cd drev. Den viser dem ikke i \"Denne computer\" og når jeg prøver at skrive D: eller E: i kør virker det ik. I enhedshåndtering skriver den et udråbstegn udfor hvert cddrev... Please hjælp some1.. Det haster!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2001 - 23:26 #1
Er du af den opfattelse af at det hjælper at oprette spørgsmålet 2 gange??
Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:31 #2
Som jeg skrev i det andet forum. Jeg var ikke
sikker på hvilket forum jeg skulle poste i.
Undskyld!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:41 #3
Det er også alt for mange point!

Du skal lægge et svar og acceptere det for at lukke spm.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:41 #4
Men du må godt lægge en referense til det andet spm. du har oprettet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2001 - 23:42 #5
Retaxes det er lukket nu. :-)
Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:43 #6
Det er inde i Windows XP forum\'et.
Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:44 #7
Ups... Det gik helt galt... Nevermind! Men please hjælp mig! Det er virkelig kedeligt ikke at have cd drev :|
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:49 #8
Kan du se dem i enhedshåndteringen?

Har du installeret noget fornyligt eller rodet med bios, evt. resat den?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:51 #9
Kan du evt. boote fra CD-rom drevet?
Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:52 #10
Ja jeg kan se dem i enhedshåndtering.
Jeg har ikke rodet med noget bios eller noget.
Jeg har prøvet at fjerne dem fra endhedshåndteringen og så reboote. Så fandt den dem men der var stadig konfligt :|
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:53 #11
Hvis du kan boote fra CD skal du gennemføre en Repair af WinXP!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2001 - 23:55 #12
Hvilken fejl står der ved Enhedhåndtering??
Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:58 #13
------------------------------------------------
Windows indlæste enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde hardwareenheden. (Kode 41)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.
------------------------------------------------

Samme fejl ved begge drev. Jeg prøver lige at reparere nu. Hvis den altså kan boote fra cd.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 00:04 #14
Det skal du sætte den til i bios, men det ved du vel!

Husk at sige nej til første tilbud om rep. med diskette og fortsæt til næste gang den spørger om du vil reparere, det er det rigtige punkt!
Avatar billede thuggish Nybegynder
29. november 2001 - 00:06 #15
Altså der hvor jeg vælger om jeg vil installere eller reparere en installation der vælger jeg så installation eller hvad? Jeg går i seng nu, vi må resume imorn :P
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 00:10 #16
Det er nemlig det rigtige sted, så bibeholder du dine programindstillinger og hvad der ellers hører til og forhåbentligt med CD-drevene genetableret!
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 09:37 #17
Stop! Holdt! Svaret findes i http://www.eksperten.dk/spm/125145 - jeg havde samme problem dengang. :)
Og 150 point er *alt* for meget - max. 30. :)
Avatar billede thuggish Nybegynder
29. november 2001 - 12:53 #18
Okay. Men det accepterede svar på din post
forstår jeg ikke helt. Kan du forklare det
til en lidt vanskelig herre? :)

Jeg kan regne ud jeg skal ind og rode i regedit?!

På forhånd tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 13:01 #19
Jeg forstår det sådan, at uanset om der står Upper Filters eller Lower Filters så skal man fjerne dem!
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 13:03 #20
Start > Kør > Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE > System > currentcontrolset > Control > Class > {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Den har mulig vis en værdi der hedder \"upperfilters\" og/eller \"Lower filters\"
De skal slettes.
Derefter skulle du kunne finde drevene igen. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 13:04 #21
Ja, det er rigtigt.
Avatar billede thuggish Nybegynder
29. november 2001 - 13:06 #22
Hej. Jeg har fundet ud af det og det virker igen.
Jeg fandt ud af det inden jeg læste din post n0rmality.
Derfor acceptere jeg min egen! Tak allesammen.
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 13:08 #23
Må vi så høre hvad løsningen var?
Avatar billede dmcn Praktikant
29. november 2001 - 14:19 #24
Det skal, for god ordens skyld, siges, at kommer du ikke med løsningen/en anden grund til at tage point tilbage, så ryger der en anmeldelse afsted til admin, hvilket resulterer i at din bruger slettes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 14:45 #25
Ja, det var lidt for nemt at slippe afsted på den måde, vi andre har trods alt brugt tid på dig og har krav på at høre hvilken løsning du fandt ud af.
Var det en løsning vi kom med slipper du ikke for at give point!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 14:46 #26
Og så kan du måske lade væree med at sætte pointtallet så højt næste gang, hvis du da ikke bliver slettet forinden!