Avatar billede krohn Praktikant
28. november 2001 - 10:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

linje afstand

Er der nogen der ved hvor man gør linje afstanden mindre i fp 2000, og kan man ikke sætte det som standart
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. november 2001 - 10:44 #1
DU kan gå ind under HTML og skrive <BR> Så skulle du gerne kunne komme en linie ned!
Avatar billede jimsim Nybegynder
28. november 2001 - 10:46 #2
Hold shift nede mens du trykker på enter
Avatar billede krohn Praktikant
28. november 2001 - 12:01 #3
Er der en mulighed for at det kan sættes som standart???
Avatar billede guiron Nybegynder
28. november 2001 - 12:13 #4
Jeg kan umiddelbart ikke lige se at det kan lade sig gøre. Men det skulle jo heller ikke være nødvendigt, da frontpage selv hopper en linie ned når du når ud til siden af arket.
Avatar billede thuggish Nybegynder
28. november 2001 - 23:51 #5
Hvis du skal have kort linjeskift skal du
holde SHIFT nede mens du trykker på enter (<br>).

Hvis du skal have stort linjeskift så skal
du bare trykke enter (<p>).

held og lykke
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. november 2001 - 23:54 #6
Brug fx. dette:

<span style=\"line-height: 150%;\">

/pelkjaer
Avatar billede antoinette Nybegynder
29. november 2001 - 15:22 #7
Prøv evt. at gå i Sideinstillingog vælg koden BR eller P der kan man så indstille linieafstand.  Du kan evt. også oprettet et CSS-ark her kan du angive din lineafstand i % dele af den tekst du anvender f.eks {font-sixe: 12pt ; line-hight: 90%} } Så skal du så bare søge for at linke dit css.ark til alle dine sider.
Avatar billede kalkunen Nybegynder
05. december 2001 - 21:16 #8
Ja gå ind i html og der hvor der står <p>
skriver du bare <br>
Det hjælper!!!
Avatar billede jensb Nybegynder
06. december 2001 - 23:10 #9
Du kan godt gøre linie afstanden mindre direkte i Frontpage. Gå ind i Format/Font/Style gå ind under fanen Text, her kan du tilpasse liniehøjden. Jeg har dog oplevet at det giver nogle problemer når siden vises i Netscape, da Netscape tilsyneladende ikke forstår den kode.