Avatar billede picard Nybegynder
26. november 2001 - 15:20 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Forbindelse til Orcale db uden at have oracle RDBMS installeret

Hejsa

Kan det lade sig gøre at connecte til en Orcale DB uden at have Oracle installeret på sin maskine ???!

Jeg har nemlig kun en Oracle DB fil xxxxx.OCA, men mangler stort set alt pånær ODBC driverne.

Jeg får en status 03121, hvis det hjælper.

mvh.

Christian

Avatar billede pnielsen Nybegynder
26. november 2001 - 18:10 #1
Hej Christian

Du skal have en sql*net installeret på din maskine, hvis databasen ligger et andet sted.
Det får du ved, f.eks. at installere en Oracle client.

fejlkode betyder:
ORA-03121: No interface driver connected - function not performed

/Paw
Avatar billede avnes Nybegynder
01. december 2001 - 14:51 #2
Hej Christian

Det er rigtig det Paw siger, men der findes også et alternativ. Hvis du har en Java client så kan du bruge en Java thin driver til at connecte.
Oracle\'s JDBC thin driver kan downloades fra http://technet.oracle.com/

En Oracle Client som Paw nevner kan også downloades fra http://technet.oracle.com/
Avatar billede picard Nybegynder
02. december 2001 - 23:09 #3
Hejsa

Mange tak for svarene.
Jeg beklager at jeg har været lidt fraværende i mit eget spgm. :)

Det vil altså sige, at jeg skal have fat i en oracle klient, og gennem den kan jeg så få adgang til selve DB\'en !?

Jeg vender tilbage imorgen og giver point, når jeg har fået testet det på arbejde.

mvh.

Christian

Avatar billede picard Nybegynder
05. december 2001 - 10:57 #4
Tak for svarene, det hjalp. :)

30 point til hver af jer.

go\' jul