Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 10:10 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

design af knapper

hej er her nogle der kan give et forslag om, hvordan man laver nogle knapper som alle kan lave og ser smarte ud ?

forklaring : jeg er ved at lave en hjemmeside som der selvfølgelig skal rettes på frem over, det er til en ungdomsskole og de har ikke samme programmer som jeg, så PSD er udelukket. Knapperne skal være meget \"enkle\" så se altid kan laves igen...
ps: dem der skal kører videre på siden ved ikke ret meget om at lave grafik
Avatar billede a_c Nybegynder
26. november 2001 - 10:14 #1
Ja du kan selvfølgelig bruge helt standard form knapper og måske lave lidt style på dem. De er simple og brugerne kender dem . Det kræver heller ikke at brugeren ved noget om grafik. Det er jo bare <input type=\"button\"> o.s.v.

A_C
Avatar billede toni01 Nybegynder
26. november 2001 - 10:16 #2
Der er sites på nettet hvor man kan designe knapper, ud de store problemer.
Avatar billede cdc Novice
26. november 2001 - 10:16 #3
Lav nogle enkle knapper som giffer, eller brug css, så kan de rette i det lige så tosset de vil.

/cdc
Avatar billede flyhigh Nybegynder
26. november 2001 - 10:16 #4
du kan også overveje at lave de som tekst... og lave evt. noget mouse over mm. rimeligt simpelt ingen grafik og det går hurtigere :D
Avatar billede cdc Novice
26. november 2001 - 10:18 #5
gifferne skal selvfølgelig lves som bagrund i en tabelcelle, så kan de rette i texten

/cdc
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 10:25 #6
kig evt. problem1.subnet.dk

det er en gammel testversion.

ville det de godt ud hvis det bare var alm. text som blev størrer på en mouseover ? ville det passe ind ?
Avatar billede cdc Novice
26. november 2001 - 10:32 #7
det der er det intet problem i at lave som css....

/cdc
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 10:34 #8
/cdc > jeg er ikke helt med... css er da noget man reffarerer til mht. bgcolor, text osv. ? man kan da ikke lave noget grafisk ? har du nogle eksempler
Avatar billede cdc Novice
26. november 2001 - 10:46 #9
Nej med u kan lave det så der blive samme effekt, skifer frave når musen er over, eller baggrunden skifter osv. Man kan ikke lave grafisk.
Det du evnt. kunne var at lave en fast bagrund, og lave texten på knappen i css.
Og hvis de intet kan om grafik, så må du lavet det på nemmeste måde, og det mener jeg er at du laver en fast grafisk brugerflade, hvor de kan lave om i texten uden at det grafiske laves om.

/cdc
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 10:50 #10
toni01 > kunne du evt. give nogle links ?
Avatar billede cdc Novice
26. november 2001 - 10:52 #11
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 10:52 #12
maxweb.dk > har du et script på det ? det lyder enkelt og det lyder ikke som om der er den stor ventetid på at den laver mouseover
Avatar billede cdc Novice
26. november 2001 - 10:53 #13
Hvad har de af billedebehandlings programmer på skolen...PaintShop ?

/cdc
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 11:03 #14
de har ikke andre end dem der er i win 98 fra starten... men hvad om jeg bare laver 2 skabeloner ? (en mouseover og en mouseout) gemt som jpg ? så kan de bare skrive teksten i den... men kan man centrere teksten i form af billedet ? uden at bruge andet end paint og imagine eller hvad det nu hedder
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 11:05 #15
jeg sidder selv med photoshop 5.5 så det er lidt af en anderledes sag at skulle bruge de 2 standart programmer
Avatar billede mola Nybegynder
26. november 2001 - 11:39 #16
Hvis det skal være nemt for ungdomsskolen at opdatere, skal du glemme de grafiske knapper og evt. bruge tabels med tekst, i stedet for. Der er for meget arbejde med .jpg og .gif knapper. Det ser måske lækkert ud, men brugervenligheden er ikke i top.
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 11:51 #17
hvis de skal købe et billigt program (under 500kr) hvad er så det bedste ?
Avatar billede godthob Nybegynder
26. november 2001 - 12:44 #18
skriv din mail adresse, det kan være at jeg har noget du kan bruge.
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 12:46 #19
godthob >
postmaster@gertk.dk

hvad har du tænkt dig ??
Avatar billede godthob Nybegynder
26. november 2001 - 13:12 #20
Jeg har et lille program, som du kan lave knapper med, den kan du få
Avatar billede godthob Nybegynder
26. november 2001 - 13:15 #21
Du kan også hente den her http://www.trellian.com/
Avatar billede toni01 Nybegynder
26. november 2001 - 13:26 #22
builder.dk som er slået sammen med activeserverpages til activedeveloper.dk havde en sådanne hoverbutton designer. så prøv at kigge på activedeveloper.
Avatar billede gertk Nybegynder
26. november 2001 - 14:06 #23
jeg har lige fået at vide de har Corel draw 8... som de fandt godt støvet til i en kasse...

hvis jeg har en knap og har gemt den som gif, så burde man da kunne centrere texten uden sammenhæng af andet ??? (i Corel draw)
Avatar billede troja Nybegynder
27. november 2001 - 22:00 #24
Jeg har nogle eksempler på hvordan man laver knapper i CSS -
se under menuerne på http://www.glostrupnetcafe.dk
Avatar billede gertk Nybegynder
03. december 2001 - 08:20 #25
Jeg har fundet en løsning og holder mig til den.

men tak for forvirringen
Avatar billede a_c Nybegynder
03. december 2001 - 08:27 #26
Tag dig sammen gertk. Sådan fungerer det sgu da ikke. Mange mennesker har givet gode svar og brugt tid på at hjælpe dig.
DÅRLIG STIL!

A_C