Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 08:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Zip-fil med problemer

Da jeg har en lidt \"usikker\" Mac, har det været nødvendig at tage back-up ind imellem. Derfor havde jeg for et års tid siden, brugt Aladdin Dropstuff, til at pakke ned med.

Siden viser det sig, at når jeg forsøger at enten:
1. Gennemgå zip filen med Norton, så \"går den kold\"
2. Forsøger at åbne med StuffIt, går den ligledes kold.

Siden er der jo kommet en ny version af StuffIt, som KAN udpakke en del af filerne, indtil den når til en beskadiget fil, og må stoppe.

Hvordan \"åbner\" man en hel dynge af pakkede filer, som ligger i én zip fil, så denne fil kan slettes?
Avatar billede Jman Praktikant
23. november 2001 - 09:05 #1
Hvis du har en beskadiget fil er det ikke sikert at du kan få hevet det hele ud af filen.. Men jeg vil da foreslå at du kopiere din zip-fil over på din desktop og derefter forsøger at expande den derfra - hvis du har zippet den (og ikke sittet) filen, kan du evt. forsøge dig på en PC...
Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 09:39 #2
Jeg har ikke adgang til filen lige nu, men jeg mener bestemt den er zip\'pet. Det er i hvert fald kørt igennem Dropstuff.

Jeg har forsøgt at lægge den på desktop, sammen med en række andre finurligheder... Det kedelige er, at denne fil indeholder ALT hvad jeg har lavet de sidste 4-5 år, og fordelen ved at have back-up er ligesom lidt tom lige nu... Den fylder 255 MB...
Avatar billede Jman Praktikant
23. november 2001 - 09:48 #3
dropstuff kan både Zip\'pe og (mest almindeligt for Mac) SIT\'TE
Hvilken version har du benyttet til at lave filen med ?
Avatar billede Jman Praktikant
23. november 2001 - 09:48 #4
Har du forsøgt at tildele Expander max. ram?
Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 11:37 #5
Du har ret!!! Det er en sit-fil...

Version? Jeg kan se at filen er pakket d. 10 april 2001, og jeg går ud fra, at jeg har brugt en meget ny version, muligvis den nyeste. Jeg kan ikke direkte se hvilken version der er brugt.

Jeg har forsøgt at give expander 40 MB RAM, og det samme sker:

1/4 i udpakningen kommer følgende meddelelse:

\"The integrity of the resource fork of \"filnavn\" could not be verified. Use this file with caution.\"

Umiddelbart efter kommer dennne meddelelse:

\"Sorry, but a disk related error (file not found) has prevented the operation from concluding.\"

Den gemmer dog stadig den del som allerede er udpakket, så den er tilgængelig. Men det er langt fra det hele der ligger der....

Avatar billede Jman Praktikant
23. november 2001 - 11:44 #6
det lyder som en læse/skrivefejl i den pakkede fil..
Kan du ikke se hierakistrukturen, når du dobbeltklikker på den pakkede fil(som når du åbner en mapper) ? - Jeg bruger selv version 5.5 & 6.0

Alternativ vil jeg foreslå at du prøvede at slå virusbeskyttelse fra, men så risikerer du jo at du bliver ramt af en virus, så u skal kende dit materiale rimeli godt
Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 12:20 #7
Når jeg dobbeltklikker på filen, så starter den automatisk Expander 5.5, som med det samme går kold... HELT kold. alt+ctrl+esc virker ikke engang...

Det er i øvrigt et problem der desværre ofte forekommer. Computeren går kold, og kan ikke engang tvinges til at afslutte et program. Dermed er der kun en ting at gøre: -strøm -batteri... Ikke sundt for en bærbar, men eneste udvej...

Jge kan lige prøve at slå Norton fra, det er trods alt mit eget gamle materiale der ligger i den fil, så virus... Nok ikke...
Avatar billede Jman Praktikant
23. november 2001 - 12:32 #8
hmmm - sidder og bliver lidt forvirret - Du sidder på en mac, korrekt ?
Men du trykker ctrl+alt+esc ???
----
Anyway - hvis ikke denne er løsningen, kan jeg kun foreslå et forsøg på en PC med WinZip. ellers kan jeg snart ikke foreslå mere
Avatar billede 3xs Nybegynder
23. november 2001 - 12:59 #9
sidder med en Mac, thats for sure!!! (hvad ellers??? :-)  )

Men ok, min fejl - æbletasten+alt+esc!
Avatar billede Jman Praktikant
23. november 2001 - 13:11 #10
*S*
Avatar billede 3xs Nybegynder
08. januar 2002 - 09:53 #11
Må håbe på en bedre dropstuff i fremtiden, som kan opdele en fil inden den udpakkes???