Avatar billede kbws Nybegynder
22. november 2001 - 18:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Afspiller til Divx-film

Hej.

Er der noger der kender et godt program til afspilning til Divx-film (AVI). Da min film har nogle ødelagte frames, skal afspilleren bare \"springe over\" ødelagte frames. Jeg har prøvet \"The Playa\" uden hjælp, og Windows Media Player stopper ved de ødelagte frames. Forresten HAR jeg prøvet at \"Rebuilde\" de ødelagte frames...!

/KBWS
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2001 - 18:52 #1
well - er der nogle ødelagte frames kan afspilleren ikke bare springe dem over da de jo stadig eksisterer og er en del af filmen... så det eneste du kan gøre medmindre du vil sidde og klippe de fejl ud der er, det er at leve med det.

Det bedste nok er at kigge op de forskellige afspillere og se hvad der fungere bedst lige til dine filme...

se evt lidt mere her; http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft
Avatar billede kbws Nybegynder
22. november 2001 - 18:58 #2
Måske er jeg lidt dum, men jeg har ikke så meget forstand på Divx, Avi og digital film generelt, så hvilket program bruger man til at klippe frames fra med.

Forresten er det nok lidt svært at leve med \"det\" da den i alle afspillere går i stå 40 min. henne i filmen (som ellers er 2½ time...!

/KBWS
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 19:41 #3
Når filmen stopper, kan du bare \"spole\" et par sekunder frem. Så kører den fint videre.
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2001 - 20:15 #4
det er rigtigt at du kan gøre det som ufc siger - men på den side jeg gav link til er er der forskellige afspillere, og nogle af dem kan netop spille filmen videre selvom der er framefejl... læs evt beskrivelsen på nogle af dem!
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 12:41 #5
Jeg har nu prøvet en masse afspilningsprogrammer, men den eneste der overhovedet åbner mere end 2-3 min. af filmen er Windows Media Player (som åbner hele filmen), den går dog bare i stå ved de ødelagte frames, og man kan ikke bare \"spole\" over dem...!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 12:56 #6
kbws-> Det lyder mere som om du ikke kan finde ud af det. Man kan sagtens \"spole\" et par sekunder frem og så fortsætte med at se den. Hvis du ikke kan, skulle du måske oprette et spørgsmål her.
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 12:59 #7
Jeg forstår det heller ikke! Det er som om at filmen bare stopper ved de 40 min. Men filmen varer altså 2½ time. Hvis jeg f.eks trykker 50 min. henne (på \"tidslinien\") hopper den kun hen til de 40 min...!

/KBWS
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:02 #8
Det tyder på, at der er fejl i filmen. Har du prøvet at afspille den på en anden computer?
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 13:05 #9
Nej. Tror du det vil hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:06 #10
Hvis den gør det samme på en anden computer, er filmen defekt.
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 13:07 #11
Er der virkelig ingen mulighed for at \"lave den\"?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:10 #12
Nej, desværre ikke. Hvad er det for en film, og hvor mange Mb fylder den.
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 13:12 #13
Star Wars Episode 1 - The Phantom Menace - 260.773 Mb
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:14 #14
Problemet er let nok. Du mangler resten af filmen. Den skal fylde ca. 700Mb, hvis det er en divx.
Avatar billede kbws Nybegynder
24. november 2001 - 13:16 #15
Okay, thanks.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:18 #16
Det var så lidt.