Avatar billede shine Nybegynder
22. november 2001 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CD-rom?

Jeg har et stor problem! Min computer kan ikke finde mit cd-romdrev & min brænder! Ikke engang inder opstart fnder den det...der står bare \"Not detected\".

Jeg ar haft oprettet sprøgsmålet i Hardware, men nu har jeg fundet denne besked i systemloggen:

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Service Control Manager
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    7000
Dato:        22-11-2001
Klokkeslæt:        13:21:14
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    NIELS
Beskrivelse:
Tjenesten Aspi32 kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne fil blev ikke fundet.
Avatar billede ole4 Nybegynder
22. november 2001 - 14:03 #1
hmmmmm... <Prøv at lege lit med din BIOS...!
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
22. november 2001 - 15:51 #2
Aspi32 kunne ikke findes?
Hmm...Så vidt jeg ved er det Aspi som styrer både dit cd-rom drev OG din brænder....
Prøv evt. at boote op på din win2k CD og vælg at den skal reparere din win2k, kan være det hjælper, eller må du downloade en aspii driver/manager f.eks fra tucows eller download.com
Avatar billede svein Nybegynder
22. november 2001 - 16:00 #3
Har du installeret nogen form for version af Easy CD Creator?
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
22. november 2001 - 22:44 #4
hjalp det? Tak for point :)