Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. november 2001 - 15:12 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

nørd på glatis

dette spm er meget offtopic.

jeg skal ud og kigge på en yamaha 4 gear idag som jeg måske skal købe.
men hvad faen skal man kigge efter på sådan en?
nogen der har nogle gode råd?

/dex2k
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2001 - 20:45 #1
Ja - kig slet ikke på den. Er du klar over hvor gammel sådan en svend er?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
17. november 2001 - 20:49 #2
du ska da ha vespa sådan en har jeg uhh det køre
Avatar billede cool-wil Nybegynder
17. november 2001 - 22:46 #3
først:
Tag et kig på standen( ridser osv)
Tag et kig på hvilke reservedele der følger med til
Tænd motoren på svinet, og hør hvordan den står i tomgang, hør efter mislyde, f.eks. kan man godt høre, når det er ved at være slut med en krumtap.
Ud over det´, skal du have lidt info om hvilke tiltag der er taget, blandt andet skal du høre om motoren er blevet renoveret, se på hvor langt den har kørt, og sammenlign disse facts med prisen på den.
Til sidst skal du selvfølgelig have en tur på den, tag eb rimlig god tur, så du kan få følingen med hvordan den kører, og giv den godt med gas, mends du tager den tur, kunne du f.eks. stoppe lidt op, og give den gas, så kan man nemlig høre, om den er ok:-)

Husk at få en kvitering + høre om der er restgæld osv på den..

Hvis du følger de her simple råd, skal du nok få købt dig en knalleret, der er god, til den pris du nu skal betale for den...

p.s hør lige om den er tunet, hvis den ikke er, kan det godt være halvdyrt at få den til at rende lide mere end den må..

Hvis den er tunet, skal du høre hvilke ting personen har sat på den + prislejde osv

Held og lykke

wil/
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2001 - 23:10 #4
cool-will> er du klar over at sådan en er nok ca. 20 år gammel? tror du så helt ærligt at der kan være restgæld i den?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
18. november 2001 - 02:22 #5
en yamaha 4 gear ska ik tunes det kan den simpel hen ik holde til det der ska for reparetion til for hvis du vil have en knallert der skal tunes til en 50/60 km/t og det er en ældre knallert som bare skal køre så vil jeg foreslå en puck maxi den holder pisse godt hvis du tager plumben på en maxi så køre den ca 60 og den bliver bare ved med at køre for den er bygget til at køre 60 og har man ik meget forstand på knallert og ik gider/kan reparere den så er det en udemærket maskine. men ellers er det rigtig det cool-wil siger med hensyn til prøvetur og stand
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:27 #6
Hvis den Yamaha er tunet så kik lige en gang på stellet, det kan sku ikke holde på sådan en svend.
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:30 #7
...siger manden der er så gammel at han har haft en 4g fra ny.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. november 2001 - 03:05 #8
takker meget.
den er ikke tunet, men regner med at tage plumben eller sådan noget.
jeg vil helst have en knallert med gear, har en ktm-foxi lige nu som kører som en død rotte eller værrere.
og vil ikke have en puchmaxi, har haft en.

Avatar billede cool-wil Nybegynder
18. november 2001 - 11:41 #9
der er altså nogle her der har misforstået et eller andet, en yamaha 4g, kan nemt holde til at blive tunet, helt 100%, jeg har selv haft en i 3 år, der kørte noget nær de 100 hele tiden, og den kører sq lige så godt idag, som for 10 år siden:-)

John stigers> nej der er uden tvivl ikke restgæld på den, men det er altid godt at høre om der er det anyways, da man meget nemt kan blive taget i røven, ved sådanne handler...tro mig:-)

Jeg har købt 6 mopeds i mit liv

En puch monza
En puch vz50
En puch monza igen( nyere model)
En Velo solex
En K50
+ en yamaha jog
og en yamaha 4g som ikke var min..

Så jeg har prøvet lidt af hvert:-)

Men det i siger er at den ikke kan holde til noget, men det kan den nu engang, en er lavet til det:-)

Hvis man skal over og lave noget virkligt seriøst tunning af mopeds, skal man gå over til k50, som virklig har power, og kvali, til at blive over tunet..

En af mine venner havde tunet sin, ud over alle grænser, og vi fik den op på 120 km/t ( ligeud)

Så det kan lade sig gøre, enten om det er yamaha eller et andet mærke..

wil/
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. november 2001 - 13:29 #10
er sådan en yamaha nem at holde veligeholdet?
jeg er ikke den vildste mekaniker, men håber da at lære det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2001 - 20:27 #11
dex-dexter> du skal nok lære at reparere knallerter - specielt når du kører Yamaha...
Avatar billede sprutnik Nybegynder
18. november 2001 - 20:35 #12
Jeg vil nok også anbefale noget andet en yamaha 4-gear. De er simpelhen så forskruede, at det er et helvede at reparere dem. Og desuden er panserne evigt og altid efter en, fordi de er overbeviste om at har man en 4- gear, så er den også ulovlig. Taler af erfaring og MANGE bøder.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. november 2001 - 21:30 #13
Taler af erfaring og MANGE bøder. >> kunne tyde på de har ret?*g*

jeg tager ud og kigger på den i morgen, og så må vi jo se :)
men takker meget for hjælp.
svar lige alle sammen
Avatar billede cool-wil Nybegynder
18. november 2001 - 23:40 #14
Dex dexter> hvis du kan få fat i en suzuki k50 i stedet, vil det være at fortrække, tror de koster ca. det samme, tun dele er godt nok lidt dyre, men det opvejer kavaliteten og køremåden meget bagefter, tro mig:-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. november 2001 - 23:47 #15
okay, må jeg se om jeg kan få så.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. november 2001 - 19:08 #16
svar lige alle sammen
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. december 2001 - 20:16 #17
nåja dem der ikke har svaret....
er bar synd