først: Tag et kig på standen( ridser osv) Tag et kig på hvilke reservedele der følger med til Tænd motoren på svinet, og hør hvordan den står i tomgang, hør efter mislyde, f.eks. kan man godt høre, når det er ved at være slut med en krumtap. Ud over det´, skal du have lidt info om hvilke tiltag der er taget, blandt andet skal du høre om motoren er blevet renoveret, se på hvor langt den har kørt, og sammenlign disse facts med prisen på den. Til sidst skal du selvfølgelig have en tur på den, tag eb rimlig god tur, så du kan få følingen med hvordan den kører, og giv den godt med gas, mends du tager den tur, kunne du f.eks. stoppe lidt op, og give den gas, så kan man nemlig høre, om den er ok:-)
Husk at få en kvitering + høre om der er restgæld osv på den..
Hvis du følger de her simple råd, skal du nok få købt dig en knalleret, der er god, til den pris du nu skal betale for den...
p.s hør lige om den er tunet, hvis den ikke er, kan det godt være halvdyrt at få den til at rende lide mere end den må..
Hvis den er tunet, skal du høre hvilke ting personen har sat på den + prislejde osv
en yamaha 4 gear ska ik tunes det kan den simpel hen ik holde til det der ska for reparetion til for hvis du vil have en knallert der skal tunes til en 50/60 km/t og det er en ældre knallert som bare skal køre så vil jeg foreslå en puck maxi den holder pisse godt hvis du tager plumben på en maxi så køre den ca 60 og den bliver bare ved med at køre for den er bygget til at køre 60 og har man ik meget forstand på knallert og ik gider/kan reparere den så er det en udemærket maskine. men ellers er det rigtig det cool-wil siger med hensyn til prøvetur og stand
takker meget. den er ikke tunet, men regner med at tage plumben eller sådan noget. jeg vil helst have en knallert med gear, har en ktm-foxi lige nu som kører som en død rotte eller værrere. og vil ikke have en puchmaxi, har haft en.
der er altså nogle her der har misforstået et eller andet, en yamaha 4g, kan nemt holde til at blive tunet, helt 100%, jeg har selv haft en i 3 år, der kørte noget nær de 100 hele tiden, og den kører sq lige så godt idag, som for 10 år siden:-)
John stigers> nej der er uden tvivl ikke restgæld på den, men det er altid godt at høre om der er det anyways, da man meget nemt kan blive taget i røven, ved sådanne handler...tro mig:-)
Jeg har købt 6 mopeds i mit liv
En puch monza En puch vz50 En puch monza igen( nyere model) En Velo solex En K50 + en yamaha jog og en yamaha 4g som ikke var min..
Så jeg har prøvet lidt af hvert:-)
Men det i siger er at den ikke kan holde til noget, men det kan den nu engang, en er lavet til det:-)
Hvis man skal over og lave noget virkligt seriøst tunning af mopeds, skal man gå over til k50, som virklig har power, og kvali, til at blive over tunet..
En af mine venner havde tunet sin, ud over alle grænser, og vi fik den op på 120 km/t ( ligeud)
Så det kan lade sig gøre, enten om det er yamaha eller et andet mærke..
Jeg vil nok også anbefale noget andet en yamaha 4-gear. De er simpelhen så forskruede, at det er et helvede at reparere dem. Og desuden er panserne evigt og altid efter en, fordi de er overbeviste om at har man en 4- gear, så er den også ulovlig. Taler af erfaring og MANGE bøder.
Dex dexter> hvis du kan få fat i en suzuki k50 i stedet, vil det være at fortrække, tror de koster ca. det samme, tun dele er godt nok lidt dyre, men det opvejer kavaliteten og køremåden meget bagefter, tro mig:-)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.