Avatar billede mestersamvis Nybegynder
17. november 2001 - 12:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nemt::

Hvordan finder jeg ud af hvad min maskine hedder på netværket. Noget med at skrive localhost i en eller anden promt...? (Windows 2000)
Avatar billede cdc Novice
17. november 2001 - 12:56 #1
gå ind i systemoplysninger, så skulle det stå der....på første side

/cdc
Avatar billede lithium Nybegynder
17. november 2001 - 12:57 #2
Højreklik på Netværkssteder -> Egenskaber -> Identifikation...
Der står det under Computernavn..
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 12:57 #3
Under Egenskaber for Denne Computer vælger du Netværksidentifikationer. Der står det.:)
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
17. november 2001 - 13:02 #4
Men jeg har tilsyneladende ikke rettigheder til at se \"identifikation...\"
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 13:05 #5
lithium >>> Er det ikke i WinME??
Avatar billede lithium Nybegynder
17. november 2001 - 13:06 #6
heh, jow sgu...
havde sgu ik lige set det var i win 2000 ;D
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
17. november 2001 - 13:10 #7
men Zeppelins løsning virker heller ikke. Der står ganske vist et \"computernavn\", men det er det samme for maskinen ved siden af...
17. november 2001 - 13:12 #8
I windows 2000 er det højreklik \"denne computer\"
vælg \"egenskaber\"
Andet faneblad hedder \"netværksidentifikation\"
Her står både Computernavn og Arbejdsgruppe
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 13:13 #9
Så hedder de nok det samme. :/
17. november 2001 - 13:14 #10
De må ikke hedde det samme, men SKAL være i samme arbejdsgruppe..
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 13:15 #11
udviklingskonsulenten >> Det er jo det samme som jeg skrev.
Avatar billede lithium Nybegynder
17. november 2001 - 13:17 #12
De behøver altså ikek at være i samme arbejdsgruppe for at se hinanden...
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 13:17 #13
udviklingskonsulenten >> Man behøver ikke være i samme arbejdsgruppe. Tænk hvis du skulle til netparty og alle skulle ændre sin arbejdsgruppe.. Hehe, det kunne være vældig sjov.
17. november 2001 - 13:17 #14
Zeppelin> rigtigt - det havde jeg ikke set
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
17. november 2001 - 13:19 #15
Der står ganske rigtigt både et \"full computer name\" og et \"domain\" men de er helt ens. Og jeg ved at de har unikke navne, jeg har fundet og brugt navnene før.
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 13:19 #16
:)
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. november 2001 - 13:22 #17
Det navn du finder under Egenskaber for Denne Computer og derefter under Netværksidentifikationer, er det navn computeren har. Sådan er det.

Men du kan ændre det til noget andet ved at klikke Egenskaber. Så kan du jo selv bestemme hvad de skal hedde.
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
17. november 2001 - 13:26 #18
Så så, ikke så skråsikker. Jeg har jo sagt at jeg har ikke har fuld adgang. Knappen \"egenskaber\" er med andre ord \"svagt-tegnet\" og kan ikke klikkes!!!
Avatar billede the.prince Nybegynder
18. november 2001 - 13:31 #19
Gå ned i start, tryk på kør. Skriv \"dxdiag\" - Der kommer et program op, ca. midt på skærmen står der computer name... Så er problemet løst...
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
22. november 2001 - 15:00 #20
Sådan!!!
dxdiag gav løsningen!
the.prince> Hvis du vil have point må du skrive et svar i stedet for en kommentar.
Avatar billede the.prince Nybegynder
22. november 2001 - 15:09 #21
Rart at kunne hjælpe. Her er et svar, vil da gerne have pointene.