Avatar billede holsted Nybegynder
15. november 2001 - 17:02 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

skip intro

Jeg er ved at lave en lille film og der skal selvfølgelig være en skip intro knap.
Jeg har en preloader på, der loader 1/3 af filmen før den starter. Efter introen kan brugeren vælge mellem tre forskellige emner der hver har deres egen scene.
Problemet er at hvis brugeren vælger \"skip intro\" før at hele filmen er loadet, og derefter vælger den en af de to sidste scener som ikke er loadet endnu, så går det galt.
Hvordan løser man dette problem????
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. november 2001 - 17:59 #1
Lad brugeren foretage sit valg i mellem de 3 scener inden introen starter. På denne måde skal man kun vente for den del man er interesseret i , og de andre dele kan så preloade i baggrunden imens den valgte 1/3 fremvises.
Det er i øvrigt alt for mange point til dette spørgsmål, så du bør revurdere hvor mange point det er værd.
mvh geo
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. november 2001 - 22:13 #2
Akkurat som lingoman siger!

Lav en scene 1 der fungere som start scene - uden en masse ekstrapop og ladde brugeren vælge her - derefter går hver knap til en ny scene der så har en preloader, der er den rigtige måde at gøre det på.

Bare lige for at forklare det lidt, men Lingoman har ret!
Avatar billede holsted Nybegynder
20. november 2001 - 11:03 #3
Ok jeg er tilbage undskyld den lang ventetid.
Til lingoman - det lyder fornuftigt, men hvordan for man de andre til at preloade i baggrunden?

Grunden til at jeg har sat pointene så højt er fordi jeg gerne ville have opmærksomhed omkring mit spørgsmål så jeg kan få en løsning på mit problem, hvad mener du at såørgmålet er værd?
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. november 2001 - 11:33 #4
Selv spørgsmål til 0 point får opmærksomhed her (see fks alle de indlæg der er kommet til mine 0 point spørgsmål).
Hvor meget dit spørgsmål er værd kommer vel an på hvad du forventer af et svar.
Hvis du kun er efter et tip som vi er kommet med her er 15 point vel nok
Er du ude efter noget kode eller uddybende vejledning vil jeg sige 30 point.
Forventer du en fla udarbejdet, kan man helt sikkert få et bud for 60 point.
Vil du have flere bud/løsninger... omkring 100.

Man kan altid starte med at satse småt fks 30 point for at få gang i spørgsmålet og afsætte flere point hen ad vejen hvis interassen ikke er stor nok.

For mit eget vedkommende deltager jeg gerne i et spørgsmål til 0 point hvis emnet lyder spændende eller lærerigt. Ligeledes styrer jeg helt væk fra spørgsmål der satser flere hundrede point fordi det som regel betyder en endeløs affair (hvilket jo er 0 point i realiteten)

Det jeg finder vigtigst fra spørgernes side er at de formulerer spørgsmålende klart og at de er hurtige til at komme med flere vejledende kommentarer som kan pejle besvarelsene ind på en acceptabel løsning hurtigst muligt. Jeg er endda begyndt at tjekke spørgernes \'track record\' for at se om de allerede har en lang række ubesvarede spørgsmål... Dem holder jeg mig helt væk fra da de er total spil af ekspertens resources og min tid, uanset hvor mange point de måtte have sat på højkant.

Så, hvor meget hjælp forventer du at få, eller hvor meget tid skal der afsættes til besvarelser, hvor spændende er spørgsmålet, og hvor meget kan vi regne med at du får lukket spørgsmålet på hurtig og fair vis? Disse er kriterierne jeg bruger når jeg svarer :)

mvh geo
Avatar billede holsted Nybegynder
20. november 2001 - 11:57 #5
Ok så kan jeg da godt se at 200 point er lige i overkanten, ud fra de kriterier.

Det virker også som en god ting ,at man går ind og forhøjer pointene hen ad vejen, hvis man synes at man har fået fat i en god diskution.

Jeg vil gerne have bud og løsninger eller i dette tilfælde noget kode der kan bruges, samtidig er det da også spændende hvis man kunne lære noget.

Så jeg forventer at blive guidet i den rigtige retning så jeg bliver istand til at løse mit problem, samtidig med at jeg lærer noget gennem en dialog med experterne, det ville være det optimale for mig.

Jeg vil da gerne have at der afsættes så meget tid, at problemet er blevt løst eller at alle relevante muligheder er diskuteret, men hvis jeg, inden for en dag eller to, kan se at der ingen muligheder er, jamen så må spørgsmålet lukkes og de personer der har været ind over må \"belønnes\" med point.

mvh holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. november 2001 - 12:49 #6
OK!

Start med at indsætte frame labels (ikke scene navne) i første frame af dine 3 scener.
lav dine scene valg knapper så de vises inden intro filmen starter.

Fortæl os hvad de nu hedder, så laver vi en preloaderaction der kun loader den vaglte scene til at starte med og preloader de andre scener imens den valgte scene afspiller.

mvh geo
Avatar billede holsted Nybegynder
20. november 2001 - 13:06 #7
Det lyder dejligt.
Jeg har nu 4 scener, men det gør vel ikke nogen forskel.

Scene1: label hedder intro
Scene2: label hedder com
Scene3: label hedder prod
Scene4: label hedder future

mvh holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. november 2001 - 14:10 #8
Undskyld ventetiden, men min forbindelse har mega problemer for tiden...

Da Flash Playeren altid vil prøve at loade frames ind i rækkefølge er vi nød til at dele din hovedfilm op i dele.
Så har vi mulighed for at styre hvilken del der skal loades ind, og hvornår.

Derfor starter vi med lave 4 kopier af din hovedfilm fla. En for hver scene.

I hver kopi slettes alle de 3 andre scener så du kun står tilbage med 4 filer som indeholder 1 scene.

Fks. gem en kopi som intro.fla og slet de øvrige 3 scener
gen en anden som com.fla og slet de andre, osv.

Nu er din hovedfilm stykket op så de kun har deres respektive scene tilbage. Fjern de overflødige symboler og tweens etc fra Library i hver fla, så kun de elementer scenen skal bruge er tilbage.

Åben et ny dokument og opret  4 tomme MC på stage. Vi bruger disse tomme MC\'er senere til at loade hver sin scene.

Jeg er offline den næste times tid men vender tilbage og forsætter igen kl. 15

mvh geo

Avatar billede holsted Nybegynder
20. november 2001 - 14:15 #9
Lyder fedt, jeg vendter med spændning til kl.15.00.

På forhånd tak
holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. november 2001 - 15:58 #10
Er lige kommet ind ad døren, så først Kl 16:30
Avatar billede holsted Nybegynder
20. november 2001 - 16:03 #11
Fint fint, bare tag det roligt
Avatar billede holsted Nybegynder
21. november 2001 - 11:55 #12
Hej lingoman

Hvordan går det, er der hul igennem?
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. november 2001 - 11:57 #13
Yes! den er god idag (sålænge det nu varer). Er lige igang med et andet spørgsmål så jeg vender tilbage om lidt
Avatar billede holsted Nybegynder
22. november 2001 - 13:19 #14
Hej lingoman

Jeg skulle bare lige høre om du havde glemt mig.
Jeg venter stadig med spændning.
mvh holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. november 2001 - 17:21 #15
Hej holsted,

Nej, du er bestemt ikke glemt!
Jeg har ikke været tilfreds med de diverse preloadere jeg har kunne finde og prøver ihærdigt på at lave en der er lidt smartere til dig.

mvh geo
Avatar billede holsted Nybegynder
22. november 2001 - 17:25 #16
Nå det lyder godt, men jeg er på vej hjem nu, så jeg checker ind igen imorgen.

Ha\' en god aften

mvh holsted
Avatar billede holsted Nybegynder
23. november 2001 - 12:21 #17
Hej lingoman

Så er jeg på pinden igen.
Det lyder fint med en smartere preloader, men kunne du ikke sætte mig i gang med resten at opbygningen af fla.\'en.
Jeg er ved at være lidt tidspresset, ellers må jeg bruge en ikke så smart preloader.
Jeg håber ikke du tager det som om jeg ikke sætter pris på din hjælp, for det gør jeg bestemt.

mvh holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 12:27 #18
Jeg har 100% fårståelse for tidspresset og hvis du kan ZIPpe/ SITte dine 5 fla til mig skipper jeg frokost pausen og laver det med det samme.

(hovedfilm med knapper, 4tomme MC\'er og din IntroMC som kører imens brugeren venter, samt de 4 scener som selvstændige fla)

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 12:29 #19
fårståelse >> forståelse

geo@lingoman.dk
Avatar billede holsted Nybegynder
23. november 2001 - 12:59 #20
Hej lingoman

Så er zippen i mailen

mvh holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:09 #21
Venter...
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:16 #22
der er ikke kommet en mail fra dig endnu ?
Avatar billede holsted Nybegynder
23. november 2001 - 13:20 #23
Den er sendt, men den fylder 6mb zippet
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:22 #24
Vi giver det en chance...
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:43 #25
Der må være noget galt..
Masser af mails men ingen fra dig ?
Avatar billede holsted Nybegynder
23. november 2001 - 13:46 #26
Det kan være at jeg skal dele den op i mindre bidder, det prøver jeg
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:49 #27
Det burde ikke være noget problem.. min mail server har accepteret attachments på 23 MB før ?
men del dem gerne op. så er der vel en chance for at jeg får nogle :)
Avatar billede holsted Nybegynder
23. november 2001 - 13:55 #28
nu har delt dem op i tre dele, så jeg prøver igen
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 14:21 #29
frokost pausen er slut :(
men venter spændt...
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 14:23 #30
For du ingen fejlmedelelse tilbage når du ahr sendt?

Prøv lige at sende en alm mail til mig uden attachments

geo@lingoman.dk
Avatar billede holsted Nybegynder
23. november 2001 - 14:25 #31
Jeg prøver lige at sende en tom mail, for at se om den går igennem
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 14:39 #32
testmail kom igennem og svar sendt til dig, men ingen med attachments
Jeg går videre med mit arbejde nu men lover dig igen, igen igen, at skrive preloaderen her i aften.
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. november 2001 - 12:35 #33
Jeg fik ikke lavet det i weekenden men bruger frokost pausen idag
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. november 2001 - 13:18 #34
Hvilken er din preloader MC, altså den der skal afspilles i mens hovedfilms sektionerne downloades?
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. november 2001 - 13:21 #35
De *.swf filer jeg har fylder i mellem 270 - 350 k? der er ingen letvægter som kan fungere som preloader, eller ?
Avatar billede paask Nybegynder
27. november 2001 - 02:00 #36
Lingoman, glem nu ikke frokosten i morgen, så vil jeg tilgengæld spise lidt natmad nu ;0)
Avatar billede holsted Nybegynder
29. november 2001 - 12:49 #37
Hej lingoman

Jeg har været lidt fraværende, da opgaven skulle afleveres.
Jeg har løst problemet på en anden måde, men jeg vil gerne stadig se dit bud på hvordan du mener problemet skal løses, til kommende opgaver. Du behøver ikke at lave flash filerne, bare forklar mig princippet eller lav en slags storyboard.
mvh. holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. november 2001 - 12:51 #38
Det vil jeg gøre, holsted, og beklager meget at vi ikke nåede din deadline.
mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 16:05 #39
Hej holsted,
Du har point til gode her
http://www.eksperten.dk/spm/175797

mvh geo